طرز تهیه چیز کیک باقلوا خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه چیز کیک باقلوا

طرز تهیه چیز کیک باقلوا , دستور پخت چیز کیک باقلوا

باقلوا از جمله شیرینی ‌های محبوبی است که در شهرها و کشور های مختلف به ‌شکل ‌های متفاوتی تهیه می‌شود، به ‌طوری که برخی از خوشمزه‌ترین آن‌ها مختص ایران است. طرز تهیه باقلوای ساده اغلب با لایه‌های خمیر و پودر بادام و پسته و یک شهد شیرین است. باقلوا یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که طرفدار زیادی دارد و چیز کیک هم یک شیرینی نسبتا جدید و پرطرفدار است. باقلوا چیز کیک طعم بسیار عالی دارد که در دور همی ها و مناسبت‌های مختلف مانند یلدا می توان باقلوا چیز کیک را درست کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک باقلوا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک باقلوا
گردو و بادامبه میزان لازم
خمیر باقلوای آماده۱ بسته
کره و روغنبه میزان لازم
مواد لازم برای شربت باقلوا
شکر۱ لیوان
آبنصف لیوان
گلابیک چهارم لیوان
زعفرانبه مقدار لازم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای کرم پنیری
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
خامه۵۰ گرم
وانیل۱ قاشق چای خوری
شکر۴ قاشق سوپ خوری
آرد۲ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ کوچک۲ عدد

طرز تهیه چیز کیک باقلوا

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه باقلوایی در ابتدای کار، کف قالب کمربندی ۲۰ سانتی متری را کمی چرب می کنیم. توجه داشته باشید که در هر قالب با سایز های دیگری هم می توانیم درست کنیم اما قالب ۲۰ سانتی متری مناسب این مواد است.

مرحله دوم

برای روغن از ترکیب کره و روغن جامد اصیل و کمی هم روغن مایع استفاده می‌کنیم. مغزها هم گردو و بادام، تست شده و خرد شده است. کف قالب را کمی چرب می کنیم و ۷ تا ۸ ورق دوتایی از ورقه های باقلوا را می گذاریم.

مرحله سوم

سپس بین دو ورق را چرب می کنیم. دیواره‌ های ظرف را خوب می پوشانیم آنها را چرب می کنیم. بعد از ۱۴ تا ورق یک ردیف مغز می ریزیم. نیازی به شیرین کردن مغزها نیست. بعد روی مغز را ۲ تا ۳ ورق می‌اندازیم و چرب می‌کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد پنیری را آماده می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و پنیر خامه ایی، خامه، تخم مرغ، وانیل و آرد را باهم مخلوط می کنیم و بعد شکر را اضافه می کنیم. یک دقیقه با همزن برقی هم می زنیم. بعد ظرف را چند بار زمین می کوبیم تا حباب ها خارج شوند.

مرحله پنجم

سپس مایع پنیری را روی خمیر باقلوا می ریزیم و روی مایع پنیری را ۲ تا ۳ ورق می گذاریم. دوباره یک لایه مغز می ریزیم بعد از این لایه، دو ورق باقلوا می گذاریم و کره مالی می کنیم. ورق ها را که از لبه قالب افتاده همه را می گذاریم روی قالب و روی آن را چرب می کنیم.

مرحله ششم

در آخر هم کمی ورق خرد می‌کنیم و روی آن می ‌ریزیم. دور و روی باقلوا را ۲ تا ۳ قاشق روغن می ریزیم و داخل فر داغ گازی ۱۸۰ درجه و یا فر برقی ۱۷۰ درجه به مدت یک ساعت می گذاریم تا روی باقلوا طلایی شود. بعد روی آن را گریل می‌کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نیاز است که شربت باقلوا را تهیه کنیم. برای این کار، شکر را با نصف لیوان آب درون یک قابلمه، مخلوط می کنیم و کمی هم می زنیم تا شکر حل شود. بعد حرارت را روشن می کنیم. وقتی ریز جوش زد گلاب و کمی زعفران دم شده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

از زمان جوش آمدن پنج دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم و یک قاشق آبلیمو ترش اضافه می کنیم و آن را کنار می‌گذاریم، وقتی ولرم شد روی باقلوا ها می‌ریزیم. بعد از پخت، باقلوا را از فر خارج می‌کنیم و روی آنرا شربت ولرم می‌ریزیم.

مرحله نهم

بهتر است بعد از خنک شدن، آنرا  داخل یخچال بگذاریم. قابل ذکر است که استفاده از مغزها واجب نیست و می توانیم از آن استفاده نکنیم.  همچنین وقتی مایه پنیری می‌ریزیم بین لایه ها حتماً کره مالی انجام شود تا لایه ها بعد از ریختن شربت بهم نچسبند.

مرحله دهم

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانیم خمیر باقلوا را خودمان به صورت خانگی درست کنیم به شرطی که خمیر را نازک باز کنیم. در این دستور از ورقه های آماده ایرانی استفاده شده که در هایپر مارکت ها موجود می باشد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 9 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.