طرز تهیه چیز کیک کیوی خانگی خوشمزه و مخصوص با ژله

طرز تهیه چیز کیک کیوی

طرز تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه با خامه و ژله

چیز کیک یک نوع دسر یا کیک بسیار خوشمزه و شیک است که طرفداران زیادی دارد. تلفیق پنیر و شکر کنار هم، طعم فوق العاده ای ایجاد می کند. این کیک به صورت سه لایه است که لایه اول آن از بیسکوییت و فندق تشکیل شده است. لایه دوم از پنیر و خامه تهیه می شود که در فر طبخ می شود. لایه سوم را ژله و میوه کنار آن تشکیل می دهد. در این چیز کیک از کیوی و ژله آن استفاده شده است. می توان به دلخواه از توت فرنگی یا موز نیز در لایه آخر استفاده نمود. این چیز کیک را می توان به عنوان دسر در مهمانی و جشن ها، سرو نمود.

مواد لازم چیز کیک کیوی
بیسکوییت پتی بور۲ بسته
فندق آسیاب شدهنصف لیوان
کره یا مارگارین۱۰۰ گرم
پنیر لبنه۶۰۰ گرم
پودر شکر۱ لیوان
خامه۲۰۰ میلی لیتر
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ قاشق غذا خوری
نشاسته۲ قاشق غذا خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
ژله کیوی فوری۱ بسته
کیوی۵ عدد

دستور پخت چیز کیک کیوی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه ابتدا بیسکوییت ها را خوب خرد می کنیم. سپس با کره ذوب شده مخلوط می کنیم و با دست کامل کره را به خورد بیسکوییت ها می دهیم. سپس فندق آسیاب شده را با بیسکوییت ها مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس یک قالب کمربندی بر می داریم. کف آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس با پشت قاشق یا ته لیوان ترکیب بیسکوییت و دیگر مواد را فشرده و صاف می کنیم و در یخچال به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت استراحت می دهیم.

مرحله دوم

در یک کاسه، پنیر لبنه را با پودر شکر مخلوط می کنیم و با همزن به مدت ۳ دقیقه می زنیم. سپس خامه و آرد و نشاسته را اضافه می کنیم و مجددا کمی می زنیم. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

وانیل هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. قالب را از یخچال بیرون می آوریم. در لبه های بیرونی قالب فویل می پیچیم. سپس مواد میکس شده را به آرامی روی بیسکوییت ها پخش می کنیم. فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

قالب کمربندی را که دور آن را فویل پیچیدیم، داخل یک قالب بزرگتر قرار می دهیم. سپس تا نصفه آب جوش داخل قالب بیرونی می ریزیم. حدود یک و نیم ساعت درون فر قرار می دهیم تا با همان دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد بپزد.

مرحله پنجم

سپس فر را خاموش می کنیم اما کیک را بیرون نمی آوریم و ۴۰ دقیقه صبر می کنیم تا کیک داخل فر باقی بماند. سپس آن را خارج می کنیم و می گذاریم تا به دمای محیط برسد. در این مدت ژله کیوی را درست می کنیم. یک کاسه بر می داریم و پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا شفاف شود و پودر ژله کامل حل شود. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا هم دمای محیط شود. کیوی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله هفتم

سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. ورقه های کیوی را به صورت نیم ردیف روی کیک قرار می دهیم. ژله که به دمای محیط رسیده را به آرامی روی کیوی ها می ریزیم. سپس به مدت ۴ ساعت، درون یخچال قرار می دهیم تا ژله خودش را بگیرد. سپس به آرامی از قالب کمربندی خارج می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 19 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.