طرز تهیه دسر توت فرنگی خوشمزه با خامه به صورت ژله ای

طرز تهیه دسر توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی با شیر با بستنی با پودر آماده با خامه با بیسکویت شیبابا عکس دسر توت فرنگی انواع دسر با توت فرنگی

دسر توت فرنگی یک دسر بسیار خوشمزه و زیبا است که با استفاده از ژله و مخلوط شیر و خامه و بیسکوییت تهیه می شود. این دسر به صورت لایه ای است و برگردانده می شود. توت فرنگی سرشار از انتی اکسیدان و ویتامین سی هستند که برای افزایش ایمنی و سلامت بدن مفیدند. در این دسر، یک لایه توت فرنگی و ژله توت فرنگی قرار دارد. لایه دوم که پایه آن است از شیر و خامه و بیسکوییت و مغزیجات مختلف تهیه می شود که بافت فوق العاده ای به دسر می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر توت فرنگی
ژله توت فرنگی۱ بسته
شیر۳ لیوان
پودر نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذا خوری
شکرنصف لیوان
توت فرنگی تازه۱۵ عدد
پسته۲ قاشق غذا خوری
بیسکوییت خرد شده۱ لیوان
گردو۲ قاشق غذا خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
خامه صبحانه۱ بسته

طرز تهیه دسر توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه با طعم توت فرنگی در ابتدای کار، پودر ژله را درون یک کاسه می ریزیم. سپس یک و نیم لیوان آب جوش درون آن می ریزیم و خوب هم می زنیم تا حل شود. سپس قالب مورد نظر را چرب کرده و نصف مقدار ژله را داخل آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس در یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود. شیر را درون یک قابلمه می ریزیم. پودر نشاسته ذرت و آرد را به آن اضافه می کنیم. پودر ژلاتین و شکر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا حل شود. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

سپس به صورت مرتب هم می زنیم تا یکدست شود و به غلظت فرنی برسد. در ادامه توت فرنگی ها را شسته و از وسط نصف می کنیم. سپس روی ژله نیم بند شده می چینیم. سپس بقیه ژله را روی آن می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه فرنی آماده شده را از روی حرارت برداشته و وانیل و خامه صبحانه به آن اضافه می کنیم. سپس با هم به خوبی مخلوط کرده تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند. به مواد بیسکوییت خرد شده و پسته و گردو خرد شده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به خوبی مخلوط کرده تا یکدست شوند. در ادامه مخلوط را کنار می گذاریم تا از دما بیفتد. وقتی که مایه خنک شد، ژله را از یخچال خارج کرده و مایه بیسکوییتی را به آن اضافه کرده و صاف می کنیم تا روی ژله یک دست پخش شود.

مرحله ششم

سپس آن را درون یخچال می گذاریم تا ببندد. بعد از دو سه ساعت که خودش را گرفت، کناره ها را با چاقو جدا کرده و کمی روی بخار کتری می گیریم تا ژله خودش را ول کند. سپس در ظرف مورد نظر بر می گردانیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 8 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه موس شکلاتی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه موس شکلاتی موس شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه دسر گلکسی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه دسر گلکسی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه دسر گلکسی دسر گلکسی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه چیز کیک هندوانه ای خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه چیز کیک هندوانه ای خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه چیز کیک هندوانه چیز کیک هندوانه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی می باشد که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.