طرز تهیه دسر تمشک خوشمزه و فوق العاده شیک برای مهمانی

طرز تهیه دسر تمشک

طرز تهیه دسر تمشک , دستور تهیه دسر با تمشک

دسر تمشک یک دسر بسیار خوشمزه و زیبا است که با استفاده از ژله و مخلوط پنیر و خامه و کیک وانیلی و میوه تازه تهیه می شود. این دسر به صورت لایه ای است و نیاز به برگرداندن ندارد. از این رو لازم است قالب شفافی برای این دسر انتخاب شود تا لایه های آن کاملا پیدا باشد. می توان این دسر را به صورت تک نفره درون ظرف های شیشه ای و جام تهیه کرد و در مهمانی ها و تولد ها سرو نمود. تمشک و توت سرشار از انتی اکسیدان و ویتامین سی هستند که برای افزایش ایمنی و سلامت بدن مفیدند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه دسر تمشک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر تمشک
پودر ژله تمشک۲ بسته
تمشک و توتبه مقدار لازم
کیک وانیلیبه مقدار لازم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
شیر تغلیظ شدهنصف فنجان
خامه همزده۱ فنجان
پودر خامه دریم ویپ۱ بسته معادل ۷۵ گرم
وانیلکمی

طرز تهیه دسر تمشک

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه و مجلسی با تمشک در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و پودر های ژله را درون آن می ریزیم. سپس طبق دستور روی پاکت آن را آماده می کنیم. برای این کار، دو لیوان آب جوش روی پودرها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس دو لیوان آب سرد نیز اضافه می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا به خوبی حل شود و ژله ها کاملا شفاف شود. در ادامه یک قالب مناسب برداشته و ژله را درون آن می ریزیم. سپس درون یخچال قرار می دهیم تا بنند.

مرحله سوم

کمی که نیم بند شد و هنوز حالت چسبنده داشت، تمشک و توت ها را روی آن می ریزیم. سپس مجدد درون یخچال قرار می دهیم تا کامل ببندد. در این مرحله کیک وانیلی که از قبل تهیه کرده ایم را اندازه قالب برش می زنیم و روی ژله قرار می دهیم.

مرحله چهارم

دوباره درون یخچال قرار می دهیم. یک کاسه بزرگ برداشته و پنیر خامه ای را درون آن می ریزیم و با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس شیر تغلیظ شده آماده را به آن اضافه می کنیم. خامه همزده و پودر خامه را اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله پنجم

اگر از خامه قنادی به جای خامه همزده استفاده شود، دیگر نیازی به شیر تغلیظ شده و پودر خامه نیست. وقتی همه مواد یک دست شد، روی کیک می ریزیم و مجدد درون یخچال قرار می دهیم. بعد از حدود یک ساعت روی آن را با انواع توت و تمشک تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 3 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.