طرز تهیه تیرامیسو لیوانی به روش مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی , دستور تهیه تیرامیسو لیوانی

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی است که به صورت لایه ای با بیسکوییت مخصوص و کرم پنیر و خامه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو لیوانی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو لیوانی
خامه صبحانه۴۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۵۰ گرم
شکر۷۰ گرم (تقریبا نصف لیوان)
بیسکوییت پتی بور یا لیدی فینگر۲ تا ۳ بسته
وانیلنصف قاشق چای خوری
پودر قهوه فوری۲ قاشق مربا خوری
پودر کاکائوبرای تزیین

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسو لیوانی مجلسی ابتدای کار خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن به مدت دو دقیقه ترکیب می کنیم، سپس پنیر ماسکارپونه (طرز تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی) و شکر را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مجددا مواد را در حدی که شکر حل شود مخلوط می کنیم، سپس وانیل را اضافه کرده و چند ثانیه دیگر مخلوط می کنیم. در ادامه پودر قهوه را با نصف لیوان آب جوش ترکیب می کنیم تا به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله قهوه را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و ولرم شود، سپس لیوان های مخصوص سرو را با کمی روغن چرب می کنیم و مقداری از مخلوط خامه و پنیر ماسکارپونه داخل لیوان ها می ریزیم و سطح آنرا صاف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بیسکوئیت های پتی بور یا لیدی فینگر را به صورت درشت خرد می کنیم و درون قهوه می خیسانیم، سپس درون لیوان می ریزیم. در ادامه مجددا روی بیسکوئیت ها را با مخلوط خامه می پوشانیم و روی آنرا به صورت یکدست صاف می کنیم.

مرحله پنجم

می توانیم به سلیقه خود لایه های مواد را نازکتر و بیشتر کنیم تا ظاهر دسر شیک تر شود. در ادامه مقداری پودر کاکائو روی دسرها الک می کنیم، سپس به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده سرو شوند. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 14 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.