طرز تهیه دسر نانایمو بار خوشمزه و مخصوص به روش کانادایی

طرز تهیه دسر نانایمو بار

طرز تهیه دسر نانایمو بار , دستور تهیه دسر نانایمو بار

دسر نانایمو بار (Nanaimo bar) یک دسر کانادایی است که بسیار خوشمزه و شیک است و به صورت چند لایه تهیه می شود. این دسر شکلاتی از شهر نانایمو در بریتیش کلمبیا گرفته شده که پس از جنگ جهانی دوم در معرفی این دسر به سراسر کانادا نقش مهمی داشته است. این دسر از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول کراست شکلتی نارگیلی، لایه دوم از کاسترد کره ای فیلینگ می شود. و لایه سوم تاپینگ شکلاتی است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر نانایموبار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر نانایموبار
کرهنصف پیمانه
پودر کاکائویک سوم پیمانه
پودر شکریک چهارم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
بیسکوییت پودر شدهیک و سه چهارم پیمانه
پودر نارگیلسه چهارم پیمانه
گردو خرد شدهنصف پیمانه
مواد لازم برای فیلینگ
کاسترد یا پودینگ وانیلی۲ قاشق سوپ خوری
خامه۳ قاشق سوپ خوری
پودر شکریک و نیم پیمانه
مواد لازم برای تا پینگ
شکلات تخته ای تلخ۱۱۳ گرم
روغن مایع۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر نانایمو بار

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه کانادایی نانایمو بار در ابتدای کار لایه کراست را تهیه می کنیم. قالب یا ظرف مربع را با کاغذ روغنی می پوشانیم به صورتی که کاغذ تمام دیواره ها را پوشانده و از دیواره ها بلندتر باشد تا بتوان به عنوان دستگیره از آن استفاده کرد.

مرحله دوم

در این مرحله شکر و پودر کاکائو را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بن ماری قرار می دهیم تا کره ذوب شود و شکر حل شود. سپس در حالی که با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود، تخم مرغ را اضافه می کنیم.

طرز تهیه دسر نانایمو بار

سپس به هم زدن مواد به صورت متداوم ادامه می دهیم تا ترکیب شفاف و غلیظ شود. تخم مرغ با حرارت بن ماری پخته می شود ولی با هم زدن مداوم از تکه تکه شدن آن جلوگیری می شود. در ادامه ظرف را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

سپس بیسکویت پودر شده و پودر نارگیل و گردو را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می نماییم تا ترکیب یک دست شود. مواد را کف ظرف ریخته و خوب فشرده می کنیم. سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا کراست سفت شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به تهیه فیلینگ می پردازیم. برای این کار، کره را با همزن زده تا کاملاً کرمی و نرم شود. سپس کاستارد و خامه را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا به خوبی یکدست شوند. پودر شکر را کم کم تا جایی که به دست آید، اضافه می کنیم.

طرز تهیه دسر نانایمو بار

اگر نخواهیم خیلی شیرین شود می توانیم مقدار پودر شکر را کم کنیم. کاستارد کره ای را روی کراست پهن می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. در این مرحله به تهیه تاپینگ می پردازیم. برای این کار، شکلات تخته ای خرد شده را به روش بن ماری ذوب می کنیم.

مرحله هفتم

سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. و اجازه می دهیم شکلات ذوب شده خنک شود. سپس آن را روی فیلینگ ریخته و سطح آن را کاملاً صاف می کنیم و دوباره ظرف را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد. حدود ۲۰ دقیقه بعد در یخچال استراحت کرد،

مرحله هشتم

دسر را بیرون آورده و به قطعات دلخواه تقسیم می کنیم و دوباره آن را به یخچال بر می گردانیم تا کاملا سفت شود. در صورتی که دسر برای برش زیاد سفت بود و به مدت ۱۰ دقیقه آن را در محیط قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 23 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.