طرز تهیه کیک بستنی خوشمزه و شکلاتی به روش ایتالیایی

طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی رولی با تی تاب تیرامیسو فنجانی میهن سوران کاله موزی پودینگ با بستنی تارت بستنی یخچالی بیسکویت بستنی

کیک بستنی یکی از دسرهای خوشمزه بین المللی است که می توانید با ترکیب مواد مورد سلیقه خود آنرا درست کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بستنی
شیرین عسل شکلاتی۸ عدد
عسل۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ بسته
شیر۳ فنجان
بسکوییت پتی بور۶ عدد
شکلات چیپسینصف فنجان
شکلات تیرهنصف بسته ( ۴۰ گرم )
فندق، گردو و بادام زمینیبه مقدار دلخواه

دستور تهیه کیک بستنی

مرحله اول

ابتدا خامه را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و شیر را به آن اضافه می کنیم و با قاشق کمی هم می زنیم تا کمی شیر و خامه در یکدیگر آمیخته شوند و بعد با همزن برقی به مدت ۴ دقیقه با دور تند مواد را می زنیم و عسل را نیز لابه لای همزدن به ترکیب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

بیسکویت های شیرین عسل ها را روی تخته چوبی قرار می دهیم و با چاقو روی هر شیرین عسل ۳ برش عمودی و سه برش افقی ایجاد می کنیم تا شبیه به مکعب های کوچک شوند.همگی شیرین عسل ها را همین طور که اشاره کردم خرد می کنیم.

مرحله سوم

به کاسه بزرگی که قبلا شیر، خامه و عسل را خوب مخلوط کرده ایم اضافه می کنیم و خوب با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا شیرین عسل ها کاملا با مواد آغشته شوند و بعد هر نوع مغزیجاتی که در اختیار دارید را می توانید اضافه کنیم.

مرحله چهارم

من از فندق، بادام زمینی و گردو استفاده می کنم و آن را به مواد می افزاییم و بلافاصله شکلات چیپسی و بیسکویت های پتی بور را با دست خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و همگی مواد را کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس داخل قالب مورد نظرمان ( که بهتر است عرض آن کم باشد و طول ان زیاد باشد شبیه به یک قالب مستطیل باشد) را با سلفون می پوشانیم و مواد را داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق سطح آن را صاف می کنیم.

مرحله ششم

سپس داخل فریزر قرار می دهیم تا به مدت ۳ الی ۴ ساعت کیک بستنی ما خودش را بگیرد. پس از گذشت ۴ ساعت قالب را بیرون می آوریم و روی قالب دیس یا بشقابی قرار می دهیم و قالب را بر می گردانیم و آرام قالب را بیرون می آوریم.

مرحله هفتم

حالا کیک بستنی داخل دیس بر می گرددو سلفون را از روی کیک بستنی بر می داریم و شکلات را تکه تکه می کنیم و داخل کاسه ای می گذاریم و روی کتری که در حال جوشیدن است کاسه شکلات را  قرار می دهیم تا بخار کتری شکلات را آب کند.

مرحله هشتم

بعد شکلات بن ماری شده است را روی کیک بستنی به هر صورت که تمایل داریم می ریزیم و برای زیباتر شدن روی آن کمی مغزیجات یا انواع میوه مانند موز یا توت فرنگی قرار می دهیم و با چاقو کیک بستنی را برش می زنیم و نوش جان کنید.

نکات تهیه کیک بستنی

شیرین عسل شکلاتی

والس شیرین عسل یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار است که نوعی بیسکوییت با روکش شکلات می باشد. در صورتی که تمایل دارید این بیسکوییت شکلاتی خوشمزه را به صورت سالم و خانگی در منزل درست کنید مطلب زیر را مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 20 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.