طرز تهیه شیرینی موزائیکی خوشمزه و مخصوص با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه شیرینی موزائیکی

طرز تهیه شیرینی موزائیکی , دستور پخت شیرینی موزائیکی

شیرینی موزاییکی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد بدون فر تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه شکلاتی و بخچالی محسوب می شود. این شیرینی را باید در زمان سرو از قالب خارج کرد تا شکل خود را از دست ندهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی موزائیکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی موزائیکی
شکلات نیمی تلخ و نیمی شیری۲۵۰ گرم
خامه صبحانه۱ قوطی معادل ۲۰۰ میلی لیتر
شیر۱ فنجان کمر باریک معادل ۱۲۰ میلی لیتر
بیسکوییت پتی بور۲ بسته

طرز تهیه شیرینی موزائیکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه با طرح موزائیکی در ابتدای کار خامه و شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا حدی شیر و خامه را داغ می کنیم تا شکلات بتواند داخل آن ذوب شود.

مرحله دوم

سپس حرارت را خاموش کرده و شکلات را به آن اضافه می کنیم تا شکلات کامل ذوب شود. از شکلات تخته ای استفاده می کنیم. بهتر است شکلات را خرد کنیم تا سریع تر ذوب شود. مخلوط را هم می زنیم تا شکلات کامل ذوب شود و مخلوط شود.

مرحله سوم

وقتی که سس شکلاتی آماده شد، بیسکوییت ها را خرد کرده و به آن اضافه می کنیم. در صورت دلخواه می توان از بادام و فندق و پسته نیز درون آن ریخت. یک قالب برداشته و مواد را درون آن می ریزیم. می توان از ظروف پلاستیکی هم استفاده کرد

مرحله چهارم

اما قبل از ریختن مواد، داخل آن کیسه فریزری یا سلفون می کشیم. اگر بخواهیم شیرینی ها قد بلندی داشته باشد از قالب ته گود تر و کوچک تر استفاده می کنیم. مخلوط را داخل قالب ریخته و با پشت قاشق فشار می دهیم تا هوایی در مخلوط باقی نماند و به شکل قالب در آید.

مرحله پنجم

روی آن را صاف کرده و داخل فریزر قرار می دهیم. در زمان سرو، شیرینی را از قالب خارج کرده و برش می زنیم و تزیین می کنیم. شیرینی باید ۳ تا ۴ ساعت در فریزر بماند تا سفت شود. روی شیرینی فرم گرفته‌ی سفت، برای تزیین می توان از شکلات ذوب شده استفاده کرد.‌

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 14 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.