طرز تهیه شیرینی پادرازی خوشمزه و مخصوص به روش قزوینی

طرز تهیه شیرینی پادرازی

طرز تهیه شیرینی پادرازی تویسرکانی با پیمانه بدون فر قزوین مرحله به مرحله تصویری علت خشک شدن آموزش تصویری xvc jidi advdkd  hnvhcd

شیرینی پادرازی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه به دلیل اینکه ظاهری شبیه پا دارد به شیرینی پادرازی شهرت یافته است و معمولا به همراه نوشیدنی های داغ مانند چای سرو می شود. این شیرینی یکی از شیرینی های اصیل و پرطرفدار شهر قزوین است که به سوغاتی این شهر تبدیل شده است. البته شیرینی پادرازی در شهرهای دیگر هم تهیه می شود که دستور پختش با دستور شهر قزوین کمی متفاوت تر است. برخی شیرینی پزی ها این شیرینی را با شربت بار تهیه می کنند که این کار باعث می شود طعم شیرینی کمی متفاوتر و شیرین تر شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پادرازی
آرد سفید140 گرم
آرد برنج100 گرم
آرد نخودچی140 گرم
روغن صاف قنادی210 گرم
پودر قند50 گرم
عسل50 گرم
هل1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده2 قاشق مرباخوری

دستور پخت شیرینی پادرازی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پادرازی خوشمزه ابتدا پودر قند را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم و با همزن به حدی می زنیم که رنگ مایع سفید شود و پوکی را در آن احساس کنیم و بعد آرد برنج و آرد سفید و آرد نخودچی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه 3 بار از الک رد می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم و آنوقت عسل را به همراه هل،زعفران دم کرده به مایه شیرینی اضافه می کنیم و با لیسک همگی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر یکدستی داشته باشیم.

مرحله سوم

بهتر است اجازه دهیم خمیر به مدت 24 ساعت استراحت کند تا شیرینی با کیفیت تری داشته باشیم،اما می توانید همان زمان که خمیر را آماده کردید نیز شیرنی را درست کنید. سپس خمیر را با دست ورز می دهیم و روی صفحه کار قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس با وردنه به قطر 1 سانت خمیر را پهن می کنیم و با انواع قالب می توانیم کاتر بزنیم اما قالب شیرینی زبان در واقع مناسب این نوع شیرینی است.سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

کف سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را قالب می زنیم و داخل سینی با فاصله می چینیم و زرده تخم مرغ را داخل پیاله ای می ریزیم و کمی عسل و زعفران به آن اضافه می کنیم و خوب آن ها را با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس قلمو را داخل این ترکیب می زنیم و روی شیرینی ها می کشیم. در ادامه با چنگال روی خمیر های قالب خورده طرح می کشیم و مجددا با قلمو از ترکیب زرده تخم مرغ روی خمیرها می کشیم و در آخر مقداری کنجد روی شیرینی ها می پاشیم.

مرحله هفتم

سپس سینی را داخل فر قرار می دهیم تا با همان دما به مدت تقریبا 15 دقیقه شیرینی پادرازی ما پخته شود.بعد از پخت اجازه می دهیم تا شیرینی ها خنک شوند و بعد از داخل سینی بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.