طرز تهیه اردور بادمجان پیش غذای خوشمزه و فوق العاده مجلسی

طرز تهیه اردور بادمجان

طرز تهیه اردور بادمجان پیش غذا با بادمجان

اردور ها انواع مختلف دارند که به عنوان یک پیش غذای سبک در کنار غذای اصلی سرو می شوند. اردور بادمجان با استفاده از سبزیجات مختلف و گوشت مرغ تهیه می شود. از آن جا که تمام مواد به صورت تکی سرخ می شوند مزه ها با هم مخلوط نمی شود و طعم فوق العاده ای به اردور می دهد. در این دستور از بادمجان سرخ شده استفاده شده است. اگر طعم دودی در غذا را می پسندید، می توان از بادمجان های قلمی کبابی نیز استفاده نمود. این غذا را می توان به صورت معمولی یا قالبی تهیه سرو کرد. همچنین می توان مواد اردور را درون تارت های نمکی موجود در مغازه های لوازم قنادی یا نان های تهیه شده در خانه ریخت و به عنوان فینگر فود در جشن های تولد و مهمانی ها به عنوان عصرانه یا پیش غذا سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه اردور بادمجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان نگینی خرد شدهیک و نیم پیمانه
فلفل دلمه قرمز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
هویج ریز خرد شدهیک و نیم پیمانه
سینه مرغ آب پز۱ عدد
پیاز داغ سرخ شده۱ پیمانه
گردوی نگینی خرد شدهنیم پیمانه
سبزی معطر گشنیز و جعفری۱ پیمانه
ماست موسیربه مقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
بادمجان سرخ شده جهت تزیین۲ عدد
سس مایونز به دلخواهیک سوم پیمانه

طرز تهیه اردور بادمجان

مرحله اول

برای تهیه این پیش غذای خوشمزه با بادمجان در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه هویج را هم جدا گانه شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل سبز را هم شسته و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه دو عدد بادمجان را برای تزیین نگه می داریم. این دو عدد را شسته و با پوست برش می زنیم. سپس در کمی آب و نمک خیس می کنیم تا تلخش شان گرفته شود.

مرحله سوم طرز تهیه اردور بادمجان

بعد از نیم ساعت استراحت، آن را آبکش کرده و در یک تابه به همراه روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. بادمجان های ریز خرد شده را نمک می پاشیم و نیم ساعت کنار می گذاریم تا تلخی آن خارج شود. سپس آن را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب آن خارج شود.

مرحله چهارم

یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. بادمجان ها را درون آن تفت می دهیم. و مرتب هم می زنیم تا سرخ شود. بادمجان های سرخ شده را از تابه خارج کرده و مجدد تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج ها را هم درون تابه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شوند. در ادامه فلفل دلمه ای های خرد شده را هم تفت داده و کنار می گذاریم. دو پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

یک تابه دیگر برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی روغن داغ شد، پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها کامل سرخ شود. می توان به جای سرخ کردن پیاز از پیاز داغ های فریزری یا آماده نیز استفاده نمود.

مرحله هفتم

یک پیاز دیگر را شسته و پوست می کنیم. سپس کمی آن را خرد کرده و در یک قابلمه کوچک با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا پیاز ها تفت داده شود و سبک شود. سپس سینه مرغ و ادویه را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی بد مرغ گرفته شود.

مرحله هشتم

سپس کمی آب به آن اضافه می کنیم تا سینه مرغ به آرامی پخته شود. وقتی که مرغ پخته شد، از قابلمه خارج کرده و آن را ریش ریش یا به صورت مکعب های کوچک خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله نهم

سپس سینه مرغ خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود و سرخ شود. سپس از تابه خارج می کنیم. دلیل این که همه مواد جدا گانه تفت داده شد، برای این است که طعم های مختلف همدیگر را تحت تاثیر قرار ندهند.

مرحله دهم

یک کاسه بر می داریم و همه مواد را درون آن می ریزیم. سپس با هم مخلوط می کنیم تا مایه تقریبا چسبناکی بدست آید. ماست موسیر و در صورت دلخواه سس مایونز را تا جایی به مواد اضافه می کنیم که غلظت و رنگ آن مشابه سالاد الویه شود.

مرحله یازدهم

سپس مواد را درون ظرف مناسب سرو می ریزیم. برای تزیین می توان از داخل یک کاسه بزرگ را با اسپری آب مرطوب کرد. سپس کیسه فریزری را باز می کنیم ( یا سلفون ) و کف کاسه قرار می دهیم تا داخل کاسه را کامل کاور کند.

مرحله دوازدهم

بادمجان های ورقه ای سرخ شده را کف کاسه می چینیم. سپس از مایه اردور درون آن می ریزیم و آن را فشرده می کنیم. حدود یک ربع ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد و به راحتی آن را درون یک ظرف مناسب برگردانده و به آرامی نایلون ها را جدا می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.