طرز تهیه رولت بادمجان با گوشت و پنیر پیتزا به روش رستورانی

طرز تهیه رولت بادمجان

طرز تهیه رولت بادمجان , رول بادمجان سوخاری , رولت بادمجان با اسفناج , رولت بادمجان با گوشت قلقلی , xvc jidi v gj fhnl hk

رولت بادمجان یکی از پیش غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه بادمجان شکم پر خوشمزه و مجلسی شمالی با پنیر پیتزا

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان قلمی و بلند۴ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
جعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت رولت بادمجان

مرحله اول

ابتدا بادمجان را می شوییم و به صورت راه راه پوست شان را می گیریم، سپس به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه کمی نمک روی بادمجان ها می پاشیم و انها را به مدت ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در همین حین پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، سپس سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی که عطرش بلند شود تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله وگوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم ا رنگ گوشت تغییر کند. یکی از گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و پس از خرد کرده به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه موساکا بادمجان با گوشت چرخ کرده به روش سنتی یونانی

مرحله چهارم

حالا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی موجود در تابه تبخیر شود، سپس جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا جعفری با دیگر مواد به خوبی مخلوط شود. حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان را پس از گذشت ۳۰ دقیقه آبکشی می کنیم و آب اضافی وجود در بادمجان ها را با فشار دست می گیریم، سپس بادمجان را با دستمال حوله ای خشک می کنیم. در ادامه بادمجان را با کمی روغن سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیم انها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس مقداری از مایه گوشتی بین هر بادمجان ورقه شده قرار می دهیم و آنرا به صورت لوله ای می پیچیم ( مانند دلمه برگ مو لوله ای )

مرحله هفتم

در ادامه بادمجان های رول شده را داخل یک ظرف پیرکس کنار هم می چینیم، سپس مقداری پنیر پیتزا روی رول های بادمجان می ریزیم و ۱۵ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا پنیر ذوب شود، سپس گریل را روشن می کنیم تا روی پنیر طلایی شود.

مرحله هشتم

در همین حین گوجه فرنگی های باقیمانده را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا مانند املت گوجه روغن بیندازند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به روغن بیفتد.

مرحله نهم

در صورت تمایل می توانیم از سبزیجات معطر خشک شده یا تازه مثل جعفری هم در این سس استفاده کنیم. در پایان سس را داخل ظرفی که برای سرو رولت ها در نظر گرفته ایم می ریزیم و رولت ها را داخل سس می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 8 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/karal.ir

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.