طرز تهیه بستنی مگنوم خوشمزه و مخصوص به روش کارخانه ای

طرز تهیه بستنی مگنوم

طرز تهیه بستنی مگنوم روکش مگنوم بستنی چوبی شکلاتی فارسی موزی با نشاسته ذرت

بستنی مگنوم یکی از بستنی های پرطرفدار بین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است. این بستنی را بدون درد سر یا زمان زیادی به راحتی می توان در خانه تهیه کرد. در این بستنی از پودر نشاسته ذرت استفاده شده است و نیاز به دستگاه بستنی ساز و ثعلب ندارد. برای تهیه این بستنی حدود ۷ ساعت زمان لازم است که بستنی درون فریزر ببندد. می توان در تهیه این بستنی از شکلات های رنگی نیز استفاده کرد که کاملا سلیقه ای و دلبخواه است. بستنی مگنوم یک بستنی چوبی در سایز بزرگ است که برای تهیه آن در منزل نیاز به قالب بستنی مگنوم است. این قابل در لوازم قنادی فروشی ها یافت می شود.

مواد لازم بستنی مگنوم
شیر۱ لیوان
پودر نشاسته ذرت۱ قاشق غذا خوری
شکرنصف لیوان
وانیلنوک قاشق چای خوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
روغن مایع۱ قاشق سوپ خوری
خلال بادامبه مقدار لازم
شکلات تخته ایبه مقدار لازم

دستور تهیه بستنی مگنوم

مرحله اول

برای تهیه بستنی مگنوم خوشمزه در ابتدای کار، بستنی را درست می کنیم. یک قابلمه بر می داریم. شیر و نشاسته ذرت و شکر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا کم کم غلیظ شود.

مرحله دوم

سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه وانیل را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. وقتی که کامل سرد شد، خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم. سپس مواد را درون یک کاسه ریخته و با همزن می زنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

می توان از همزن دستی نیز استفاده شود. مواد را داخل قالب ها می ریزیم و یک ساعت در فریزر قرار می دهیم تا کمی ببندد. سپس چوب بستنی را درون آن قرار داده و مجددا به مدت ۶ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

مرحله چهارم

شکلات را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت کتری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود. روغن و خلال بادام را به شکلات ذوب شده، اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم و درون یک لیوان می ریزیم تا راحت بتوانیم بستنی ها را درون آن فرو کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کف یک سینی را کاغذ روغنی پهن می کنیم. کمی که شکلات از حرارت افتاد، بستنی را داخل آن می زنیم سپس روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و می گذاریم چند دقیقه در فریزر بماند تا شکلات کامل سفت شود و خودش را بگیرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 12 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.