طرز تهیه کباب کاکوری خوشمزه و مخصوص به روش هندی

طرز تهیه کباب کاکوری هندی

طرز تهیه کباب کاکوری هندی خوشمزه و مخصوص

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کاکوری یک کباب تابه ای هندی است. با توجه به این که این کباب مورد علاقه مردم هندوستان است، در مقایسه با کباب های ما ادویه و تندی بیشتری دارد. این کباب با استفاده از گوشت چرخ کرده و سبزیجات مختلف تهیه و در تابه یا تابه گریل طبخ می شود. کباب ها را می توان در کنار برنج یا نان سرو نمود. همچنین می توان از گوجه و فلفل گریل شده در کنار این کباب استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب کاکوری هندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
پیاز درشت۱ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
فلفل سبز ساطوری۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل و پودر پاپریکابه مقدار لازم
گشنیز ساطوری شده۲ قاشق غذا خوری
قطره دودچند قطره
پودر سوخاری۳ قاشق غذا خوری
پودر پیازبه مقدار لازم
سماقبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب کاکوری هندی

مرحله اول

برای تهیه کباب کاکوری در ابتدای کار پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس رنده می کنیم و آب آن را می گیریم. در یک کاسه، گوشت و پیاز را با هم مخلوط می کنیم. سپس فلفل سبز را ریز خرد و ساطوری می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گشنیز را هم خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شود. در ادامه پودر سوخاری و رب گوجه و نمک و پاپریکا و فلفل و پودر پیاز و پودر سماق را به گوشت اضافه می کنیم. یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس با دست ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط و یکدست شود. چند قطره اسانس دود به مواد اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم تا یکدست شود. سپس درون یخچال به مدت ۲ ساعت استراحت می دهیم. بعد از آن یک تابه بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله بهتر است از تابه گریل استفاده شود. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکه روغن درون تابه به خوبی داغ شد، از مواد گوشتی به اندازه کمی بزرگتر از گردو بر می داریم.

مرحله پنجم

سپس آنرا حالت لوله ای یا استوانه ای، درون دست شکل می دهیم. در ادامه به آرامی درون تابه گذاشته و با حرارت کم می گذاریم تا بپزد و دو طرف آن به طور کامل برشته شود. کباب آماده است و می توان در کنار برنج یا نان سرو کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 20 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.