طرز تهیه پاناکوتای وانیلی خوشمزه و مخصوص با رنگ سفید

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی

طرز تهیه پاناکوتا سفید طرز تهیه پاناکوتا وانیلی برای 6 نفر با ژله ساده

پاناکوتای وانیلی یکی از دسرهای معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر و خامه است که با کمک ژلاتین سفت می شود. این دسر به صورت دو رنگ است که رنگ دوم آن با استفاده از پوره توت فرنگی تهیه می شود. این دسر خیلی خوش طعم و عطر است و می توان به عنوان دسر های تک نفره در جشن ها و مهمانی ها تهیه نمود. این دسر به خاطر وجود شیر و خامه کمی چرب و سنگین است که بعد از غذاهای سبک توصیه می شود.

مواد لازم پاناکوتای وانیلی
خامه۲۰۰ گرم
شیر۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۵ گرم
آب سرد برای ژلاتین۳۰ گرم
وانیلیک هشتم قاشق چای خوری
توت فرنگی۴۵۰ گرم
شکر برای توت فرنگی۵۰ گرم
آب برای توت فرنگی۳۰ گرم

دستور تهیه پاناکوتای وانیلی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتای وانیلی خوشمزه در ابتدای کار یک تابه بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. خامه صبحانه را به تابه اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم و می گذاریم خامه کمی شل شود. مرتب خامه را هم می زنیم.

مرحله دوم

کمی که نرم شد، شیر را کم کم اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کامل مخلوط شود. در این مرحله شکر مربوط به پاناکوتا را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. و با حرارت ملایم می گذاریم تا کمی بجوشد. در این فاصله پودر ژلاتین را درون آب سرد حل می کنیم.

مرحله سوم

سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا به روش بن ماری حل شود. وانیل را به مابه شیر اضافه می کنیم. کمی که روی حرارت ملایم جوشید، ژلاتین را به آن، اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کامل ژلاتین مخلوط شود. کمی روی حرارت بماند و هم می زنیم.

مرحله چهارم

سپس زیر حرارت را خاموش می کنیم. ظرف مناسب سرو را بر می داریم. مایه شیر و خامه را درون ظرف می ریزیم. می توانیم ظرف ها را به صورت کچ درون یخچال قرار دهیم تا به طور مورب ببندد. ظرف ها را درون یخچال قرار می دهیم و می گذاریم تا ببندد.

مرحله پنجم

توت فرنگی ها را خرد می کنیم. یک تابه را روی گاز قرار می دهیم. توت فرنگی ها را درون تابه می ریزیم. شکر هم روی آن می ریزیم و با کمی آب می گذاریم تا روی حرارت پخته شود. کمی که توت فرنگی نرم شد از روی حرارت برداشته و با گوشکوب برقی یا میکسر آن ها را له می کنیم.

مرحله ششم

توت فرنگی های له شده را از صافی رد می کنیم. می گذاریم تا به دمای محیط برسد و سرد شود. سپس مایع نرم را روی پاناکوتای بسته شده در یخچال می ریزیم. سپس دوباره درون یخچال قرار می دهیم تا سرد شود و سرو می شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.