طرز تهیه سوهان آجیلی خوشمزه و مخصوص به روش معجونی

طرز تهیه سوهان آجیلی

طرز تهیه سوهان آجیلی خوشمزه چند مغز

سوهان یکی از شیرینی های سنتی است که طرفداران زیادی دارد. سوهان قم مشهور است اما شهرهای مختلف ایران به روش های مختلف سوهان را طبخ می کنند. این مدل سوهان، سوهان آجیلی است که در این دستور، طرز تهیه آن بیان شده است. این نوع سوهان نیاز به زمان زیادی ندارد و مواد اولیه آن از شیره انگور و مغزیجات تشکیل می شود که در دسترس همه هست. همچنین وجود شکر طبیعی در شیره انگور، به عنوان مزیت این شیرینی محسوب می شود و می توان برای کسانی که رژیم دارند یا گلوکز برای آن ها مضر است استفاده شود.

مواد لازم سوهان آجیلی
شیره انگورنصف لیوان
مغزیجات دلخواه۱ لیوان

دستور پخت سوهان آجیلی

مرحله اول

برای تهیه سوهان آجیلی خوشمزه و مجلسی یک تابه نچسب را بر می داریم و روی شعله کم قرار می دهیم. سپس شیره انگور را درون آن ریخته و مرتب هم می زنیم تا جایی که شیره انگور جوش آید و شروع به حباب زدن کند.

مرحله دوم

در این مرحله به مدت ۵ دقیقه اجازه می دهیم شیره انگور در حال جوشیدن باقی بماند. در مدت جوشیدن باید به صورت مرتب شیره را هم می زنیم تا ته نگیرد و نسوزد. بعد از ۵ دقیقه، مغزیجات را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مجددا بعد از ۵ دقیقه زیر حرارت را خاموش می کنیم. یک فویل یا ورق نسوز تفلون را چرب می کنیم. مخلوط را همان طور داغ روی آن می ریزیم. بعد از نیم ساعت که خودش را گرفت برش می زنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 20 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.