طرز تهیه باقلوای یزدی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه باقلوای یزدی

طرز تهیه باقلوای یزدی مرحله به مرحله با خمیر یوفکا حاج خلیفه

باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. یکی از معروف ترین باقلوا های ایرانی، باقلوای شهر یزد است. این باقلوا خیلی خیلی خوشمزه است و به راحتی در خانه تهیه می شود. باقلوا را به عنوان شیرینی یا میان عده همراه با چای میل می کنند. مغزیجات درون باقلوا آن را مقوی و خوشمزه می کند.

مواد لازم باقلوای یزدی
زرده تخم مرغ۲ عدد
شیرنصف لیوان
روغنیک چهارم لیوان
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
آرد۲ لیوان
کره آب شده۱۰۰ گرم
مواد لازم برای شیره
آبدو سوم لیوان
گلابیک سوم لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذا خوری
شکر۱ لیوان
هل۱ قاشق چای خوری
مواد میانی
گردو آسیاب شده۳۰۰ گرم
پودر قندنصف لیوان
هلیک قاشق چای خوری

دستور تهیه باقلوای یزدی

مرحله اول

برای تهیه باقلوای خوشمزه ابتدا شکر و آب را درون یک قابلمه می ریزیم. سپس گلاب و زعفران و هل را هم اضافه می کنیم و می گذاریم روی حرارت تا شکر کامل حل شود. یک کاسه بر می داریم. مواد میانی را در آن با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

مواد میانی شامل گردو آسیاب شده و هل و پودر قند است. در یک کاسه دیگر، ابتدا زرده و شیر و روغن را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس آرد و بکینگ پودر را کم کم اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد.

مرحله سوم

سپس خمیر را در دمای محیط به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم. سپس به چهار قسمت تقسیم می کنیم. سطح کار را آرد پاشی می کنیم. هر قسمت خمیر را با وردنه باز می کنیم. خمیر ها باید خیلی نازک باشد.

مرحله چهارم

قالبی که می خواهیم در آن باقلوا را درست کنیم، روی خمیر می گذاریم و برش می دهیم. کف قالب را اول با کره آب شده چرب می کنیم. یک لایه خمیر کف آن می گذاریم. سپس دوباره کره می مالیم. لایه بعدی را روی آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

دوباره کره می مالیم. از مواد میانی درون آن قرار داده و فشرده می کنیم . سپس روی آن را کره مالیده و یک لایه خمیر قرار می دهیم. سپس کره را دوباره روی آن می مالیم و مجددا یک لایه خمیر دیگر پهن می کنیم. لایه آخر را با مخلوط زرده و زعفران رومال می کنیم.

مرحله ششم

سپس برش می دهیم. فر را از قبل در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد چرب کرده ایم. حدود ۴۵ دقیقه می گذاریم باقلوا با همین دما بپزد و خمیر طلایی شود. از فر خارج می کنیم. تا داغ است شیره سرد را روی آن می ریزیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 19 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.