طرز تهیه کوکی باقلوا خوشمزه یک شیرنی لاکچری برای مهمانی

طرز تهیه کوکی باقلوا

کوکی باقلوا , طرز تهیه کوکی باقلوا

یکی از شیرینی های خوشمزه ای که مدلهای متنوعی دارد و به شکل های مختلفی نیز سرو میشود، “باقلوا” ست. این شیرینی خوش طعم را از کافه های ترکیه و یونان گرفته تا همین ایران خودمان میتوانید پیدا کنید و ما امروز برایتان پیشنهادی ویژه برای تهیه آن به شکلی متفاوت و خاص آورده ایم. “کوکی باقلوا” دسری فوق العاده برای شروع یک روز عالی برای شما و عزیزانتان است. شیرینی حاصل از آن، انرژی لازم را برای ادامه روزتان به شما خواهد داد و با طعم بینظیرش کیفیت آن را بالا خواهد برد. کوکی باقلوا، انتخابی بسیار جذاب برای مهمانیها و دورهمی هایتان است و پیشنهاد ما این است که مهمانان خود را با این شیرینی جذاب و خوش عطر شگفت زده نمایید. به یادداشته باشید که در کنار این کوکی خوشمزه، یک لیوان چای داغ میتواند طعم آن را چندین برابر بهتر کند.

مواد لازم کوکی باقلوا
آرد قنادی360 گرم (3 پیمانه)
کره هم دمای محیط1 پیمانه
تخم مرغ1 عدد
شکر قهوه ای1 پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
نمک1 پنس
مواد لازم شهد شیرینی
عسل½ پیمانه
چوب دارچین1 عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم روی کوکی
مغز پسته½ پیمانه
مغز گردو½ پیمانه

طرز تهیه کوکی باقلوا

مرحله اول

برای تهیه کوکوی باقلوای خوشمزه و مخصوص ابتدا کره را به همراه شکر و وانیل به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا به رنگ کرم درآید. تخم مرغ را به آن اضافه نموده و مجددا 2 دقیقه دیگر هم بزنید تا مایه پفکی شکل شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد، دارچین و نمک را به همراه بکینگ پودر به خوبی الک نمایید و به ترکیب کره و تخم مرغ اضافه نمایید و هم بزنید. توجه داشته باشید که سرعت همزن، پایین باشد و آنان را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید روی آن را با پلاستیکی به طور کامل بپوشانید تا هنگام استراحت خشک نشود، سپس به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. در این میان، نوبت آماده کردن شهد فرا رسیده است.

مرحله چهارم

در این مرحله عسل و چوب دارچین را به همراه وانیل داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم به مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و در محلی مناسب قرار دهید تا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله، خمیر را از یخچال بیرون آورید و به مدت 10 دقیقه در بیرون از یخچال استراحت دهید. پسته و گردوی خرد شده را با یکدیگر ترکیب نمایید. خمیر را روی سطحی که پوشیده از آرد میباشد، پهن نمایید.

مرحله ششم

سپس آن را به ضخامت 2 تا 3 میلیمتر درآورید و با کاتر دلخواه قالب بزنید و روی سینی پوشیده شده از کاغذ روغنی با فواصل مناسب بچینید. در ادامه مخلوط مغزهای پسته و گردو را روی کوکیها قرار داده و روی آن فشار دهید.

مرحله هفتم

در مرحله هفتم، کوکی هارا در فر با درجه 180 به مدت 10 الی 12 دقیقه قرار دهید. اجازه دهید کوکیها تا زمانی که لبههای آن به رنگ قهوهای درآید، در فر بماند. سپس آنان را از فر خارج نموده و بگذارید تا به مدت 5 دقیقه در سینی فر خنک شود.

مرحله هشتم

سپس آنان را به صفحه مشبکی منتقل داده تا 10 دقیقه کامل خنک شود. در نهایت، شهد عسلی که در مرحله چهارم اماده کردیم را روی کوکی ها بریزید، سپس کوکی ها را در ظرف مناسب بچینید و آنرا همراه خانواده میل نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 21 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه گز آردی خانگی و خوشمزه اصفهانی به روش بازاری

طرز تهیه گز آردی خانگی و خوشمزه اصفهانی به روش بازاری

طرز تهیه گز آردی گز آردی یکی از شیرینی های سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که بیشتر در شهرهای اصفهان و یزد تولید می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی …

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خوشمزه و پفکی به روش بازاری

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خوشمزه و پفکی به روش بازاری

طرز تهیه پیراشکی پیراشکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک میان وعده بین المللی شناخته می شود. این شیرینی خوشمزه با دستورهای متنوعی تهیه می …

طرز تهیه کیک شاتوت خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک شاتوت خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک شاتوت کیک یکی از بهترین میان وعده هاست و می ‌توان آن را به شیوه های مختلف و با میوه و طعم های متفاوتی تهیه کرد. کیک شاتوت یکی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.