طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای

طرز تهیه خوراک گوشت ترکیه ای خوشمزه و مخصوص

خوراک گوشت ترکیه ای از گوشت و سبزیجات مختلف مانند بادمجان و سیب زمینی و گوجه تهیه می شود. این غذا را در ظرف های مناسب داخل فر طبخ می کنند. این غذا را می توان با نان یا در کنار برنج سرو نمود. این غذا همانطور که از نام آن مشخص است، متعلق به کشور ترکیه است. این غذا را می توان در دیزی های تک نفره نیز طبخ و سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بدون استخوان۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
بادمجان۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
فلفل سبز تند۱ عدد
گوجه۲ عدد
ادویه گوشت و پاپریکا و فلفل قرمزبه مقدار لازم
فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم
رب گوجه۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتونکمی

دستور پخت خوراک گوشت ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت و سبزیجات به روش ترکیه ای ابتدا فلفل دلمه ای را روی گاز یا منقل کبابی می کنیم. سپس آن ها را به صورت نگینی خرد می کنیم. گوشت را هم شسته و به صورت مکعبی برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی را به همراه بادمجان و سیب زمینی به صورت مکعبی یا حبه ای برش می دهیم. در ادامه پیاز را هم شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا یک ظرف مناسب فر را بر می داریم.

مرحله سوم

همه مواد را داخل آن می ریزیم. گوشت را هم اضافه می کنیم. در ادامه فلفل سبز را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم، سپس ادویه ها را اضافه می کنیم. حالا سیر را هم با رنده ریز رنده کرده و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

رب گوجه را همراه با یک و نیم لیوان آب مخلوط می کنیم تا رب باز شود. سپس به مواد اضافه می کنیم. درب ظرف را با آلومینیوم یا خمیر نان می بندیم و می گذاریم داخل فر تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲ ساعت بپزد تا گوشت پخته و خوراک جا بیفتد.

مرحله پنجم

می توان فلفل دلمه ای را کبابی نکرد اما اگر بتوان کبابی داخل مواد ریخت، طعم بهتری به خوراک می دهد. همچنین این غذا آب زیادی لازم ندارد چون گوشت و گوجه فرنگی آب می اندازند و آب زیاد باعث کاهش کیفیت طعم غذا می شود.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 16 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.