طرز تهیه دسر کیوی خوشمزه و مخصوص به صورت دو رنگ

طرز تهیه دسر کیوی

طرز تهیه دسر کیوی دو رنگ با کیوی چی میشه درست کرد دسر کیوی با نشاسته xvc jidi nsv d d

دسر کیوی یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این دسر خوشمزه از دسرهای فصلی محسوب می شود که به دلیل اینکه میوه کیوی فقط در فصل پاییز و زمستان در بازار موجود می باشد، در این فصول می توانیم این دسر خوشمزه را به صورت ساده یا مجلسی برای خانواده یا مجالس و مهمانی های خود تهیه کنیم. این دسر خوشمزه را به صورت ترکیبی با انواع مواد می توانمی درست کنیم که سلیقه ای می باشد. در این دستور ما این دسر خوشمزه را به همراه ژله درست می کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر کیوی
ژله کیوی1 بسته
ژله آلوورا1 بسته
شیر½ لیوان
کیوی6 عدد رسیده
شکر½ لیوان
آب½ لیوان

دستور تهیه دسر کیوی

مرحله اول

برای تهیه دسر کیوی خوشمزه و مجلسی ابتدا کیوی ها را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه شکر و وانیل داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه ترکیب کیوی و شکر به نقطه جوش رسید، 5 زمان زمان می دهیم تا با هم بجوشند، سپس از روی حرارت کنار می گذاریم. توجه داشته باشید که اگر مواد بیش از 5 دقیقه بجوشند رنگ کیوی از بین می رود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه کیوی حالت اسیدی داردف حتما باید انرا به همراه شکر بجوشانیم، وگرنه باعث می شود که ژله نبندد. در ادامه ژله کیوی را به همراه یک لیوان آب جوش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه را روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم و با قاشق هم می زنیم تا ژله کیوی به طور کامل درون آب جوش حل شود. پس از اینکه ژله کیوی حل شد، مخلوط شکر و کیوی را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

نکته دیگر اینکه به دلیل اینکه میوه کیوی آب دارد، یک لیوان آب جوش برای ژله کیوی کافی است و نیاز به اضافه کردن آب بیشتر نیست. در ادامه ژله آلوورا را به همراه یک لیوان آب جوش داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ژله آلوورا هم روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار می دهیم تا کاملا یکدست شود، سپس انرا کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. در ادامه شیر را به ژله آلوورا اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

نکته مهم در مورد اضافه کردن شیر به ژله آلوورا این است که مواد باید با هم همدما باشند، وگرنه احتمال بریدن شیر وجود دارد. در ادامه چند قاشق از مخلوط ژله کیوی درون لیوان ها می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت 30 دقیقه لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم و چند قاشق از مخلوط ژله آلوورا روی آن می ریزیم و مجددا 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم. این کار تا زمانی که لیوان ها پر شوند ادامه می دهیم.

مرحله نهم

هر چقدر اندازه لایه ها بیشتر باشد، در پایان دسر شیک تر می شود. در این دستور دسر را به صورت 4 لایه درست کردیم، در پایان دسرها را از یخچال خارج می کنیم و با مقداری کیوی خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه دسر کافی جوی و کیندر خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه دسر کافی جوی و کیندر خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه دسر کافی جوی و کیندر دسر کافی جوی و کیندر یکی از انواع دسرهای ساده و بین المللی است که با روش های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه دسر لیمویی خوشمزه ساده به روش خانگی

طرز تهیه دسر لیمویی خوشمزه ساده به روش خانگی

طرز تهیه دسر لیمویی دسر لیمویی یکی از انواع دسرهای خاص و خوش عطر بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه فرنی شعریه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه فرنی شعریه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه فرنی شعریه فرنی شعریه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.