طرز تهیه پودینگ رولی خوشمزه و مخصوص با خامه فرم گرفته

طرز تهیه پودینگ رولی

طرز تهیه پودینگ رولی , دستور دسر رولی با خامه

یکی از دسر های معروف، پودینگ است. در این دستور به پودینگ رولی پرداخته می شود. پودینگ تهیه می شود. بعد از خنک شدن، روی آن خامه می ریزیم و در آخر آن را رول می کنیم. این دسر بسیار شیک و مجلسی است و برای مهمانی ها و جشن های تولد مناسب است.

مواد لازم پودینگ رولی
شیر۱ کیلوگرم
شکر۱ لیوان
آرد۱ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
صمغ۱ قطره
پودر نارگیل¼ لیوان
خامه فرم گرفته۱ بسته

دستور تهیه پودینگ رولی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ رولی خوشمزه و مجلسی ابتدا پودر نارگیل را روی سینی می پاشیم. طوری که همه سطح سینی پر از نارگیل شود. یک قابلمه بر می داریم. شیر و شکر و آرد را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم. مرتب هم می زنیم تا به قوام برسد. بعد از این که به قوام لازم رسید، گاز را خاموش می کنیم. وانیل و کره و صمغ را به مواد، اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس پودر نارگیل را درون یک سینی می ریزیم.

مرحله سوم

حالا پودینگ را درون سینی که با نارگیل پوشانده ایم، می ریزیم و پهن می کنیم. یک شب در یخچال استراحت می دهیم. خامه فرم گرفته یا خامه قنادی ( می توانیم با دستور خامه فرم گرفته خانگی به راحتی در منزل خودمان درست کنیم ) را با کمک لیسک پهن می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودینگ ها را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به صورت عرضی برش می دهیم، سپس به آرامی با دست پودینگ ها را رول می کنیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر با سس توت فرنگی آن را تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 15 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.