طرز تهیه تارت نارگیلی یا شیرینی پای نارگیلی به روش قنادی

طرز تهیه تارت نارگیلی

طرز تهیه تارت نارگیلی خانم صرافا طرز تهیه شیرینی پای نارگیلی

تارت یکی از شیرینی های خشک به حساب می آید که بسته به این که داخل آن از چه موادی پر شده باشد، نام متفاوتی دارد. تارت نارگیلی یکی از این نوع شیرینی ها است که مواد تارت را در قالب تارت قرار می دهیم. سپس با خمیر نارگیل آن را پر کرده و در فر طبخ می کنیم. این شیرینی را می توان برای پذیرایی در مهمانی ها و عید نوروز تهیه و استفاده نمود. همچنین می توان به عنوان میان وعده با چای و قهوه میل کرد.

مواد لازم برای تارت
کره۷۵ گرم
پودر قند۲۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
آرد۱۳۰ گرم
مواد لازم برای قسمت نارگیلی
سفیده تخم مرغ۲ عدد
پودر قند۱۰۰ گرم
پودر نارگیل۷۵ گرم
آردنصف قاشق غذا خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

دستور پخت تارت نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه تارت نارگیلی مجلسی ابتدا تمام مواد مورد نیاز برای این کار را حدود نیم ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم. ابتدا خمیر تارت را آماده می کنیم. برای این کار کره را که هم دمای محیط شده است داخل یک ظرف می ریزیم.

مرحله دوم

سپس پودر قند را روی آن الک می کنیم و به مدت ۲ دقیقه با همزن می زنیم تا پودر قند کامل با کره ترکیب شود و مواد یکدست و کرمی به دست آید. زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه با همزن می زنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

حدود ۲۰ گرم از آرد را جدا می کنیم و کنار می گذاریم. مابقی آرد را روی مواد الک می کنیم. سپس با قاشق یا لیسک آن را مخلوط می کنیم تا جایی که خرده های پیدا شود. سپس با نوک انگشتان کمی مواد را منسجم می کنیم تا خمیر لطیفی بدست آید و به دست نچسبد.

مرحله چهارم

اگر خمیر هنوز چسبنده بود مابقی آردی که کنار گذاشته ایم را به آن اضافه می کنیم تا خمیر نچسبی به دست آید. این نکته قابل ذکر است که نباید خمیر را با کف دست ورز داد چون باعث روغن افتادن شیرینی و در نهایت سفت شدن آن می شود.

مرحله پنجم

خمیر بدست آمده را روی داخل نایلون قرار می دهیم. کمی با دست آن را صاف می کنیم و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. برای تهیه تارت نارگیلی از انواع قالب های کوچک و متوسط تارت می توان استفاده کرد.

مرحله ششم

برای پذیرایی از مهمان ها، قالب های کوچک مناسب تر است. بعد از استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کرده و مقداری از خمیر را برداشته و داخل قالب تارت قرار می دهیم. سپس با کمک نوک انگشت آن را پهن می کنیم. تا خمیر کامل کف قالب را پر کند.

مرحله هفتم

اضافات خمیر را از کناره ها جدا می کنیم. ضخامت کل خمیر باز شده باید یکسان باشد. می توان خمیر را روی یک کاغذ روغنی با وردنه صاف کرد و قالب زد و داخل قالب تارت قرار داد. بعد از اتمام کار قالب های اماده شده را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حال به آماده کردن قسمت نارگیلی تارت می پردازیم. یک ظرف تمیز و خشک را بر می داریم. سفیده های تخم مرغ را درون آن می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا کاملا فرم بگیرد و از ظرف بیرون نریزد. سپس پودر قند الک شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

سپس با همزن می زنیم تا سفیده حالت کشدار پیدا کند. آرد الک شده و وانیل و پودر نارگیل را در ظرف جدا گانه با هم مخلوط می کنیم و به سفیده اضافه کرده و با لیسک یه آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. روی مواد را می پوشانیم.

مرحله دهم

سپس به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم. بعد مواد را داخل یک قیف ریخته و داخل قالب ها را پر می کنیم. سپس پودر پسته روی آن می ریزیم. فر را از قبل با ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، تارت ها را درون آن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

وقتی روی تارت ها طلایی شد آن را از فر خارج می کنیم. تارت ها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از داغی بیفتد و خنک شود. سپس با یک فشار ساده تارت ها از قالب جدا می شود. این شیرینی را در یک ظرف در بسته می توان نگه داری کرد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 29 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.