طرز تهیه کوفته بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش شیرازی

طرز تهیه کوفته بادمجان

طرز تهیه کوفته بادمجان کبابی و سیب زمینی با گوشت و برنج شیرازی دستپخت شف طیبه عصر خانواده

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. اما می توان با استفاده از سبزیجات، کوفته مشابه تهیه کرد. یکی از این کوفته ها، کوفته بادمجان است. در این دستور، بادمجان را همراه با پنیر موزارلا، کوفته و در فر، طبخ می شود. این کوفته ها را می توان به عنوان فینگر فود با نان یا با برنج زعفرانی سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سس گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۳ قاشق غذا خوری
پنیر موزارلا۱۵۰ گرم
پنیر فتا۱ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
پودر سوخاری برای غلطاندن کوفتهبه مقدار کافی
سس گوجه فرنگی برای ظرف فربه مقدار کافی

دستور پخت کوفته بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوفته بادمجون ابتدا بادمجان ها را شسته و با پوست، به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس بادمجان ها را درون روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بر می داریم. بادمجان ها را درون آن می ریزیم. سپس پنیر موزارلا را اضافه کرده و با پودر سوخاری و نمک و سس کچاپ و تخم مرغ و پنیر فتا مخلوط می کنیم و همه را با هم ورز می دهیم تا منسجم شود.

مرحله سوم

ظرف مخصوص فر را برداشته و کف آن را سس کچاپ می ریزیم.یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در آرد سوخاری می غلطانیم. سپس درون روغن داغ می چینیم و اطراف آن را سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

سپس درون ظرف فر که کف آن را سس ریختیم می چینیم. روی ظرف را با فویل می پوشانیم. سپس درون فر که با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است، قرار می دهیم و می گذاریم به مدت ۲۰ دقیقه بپزد. کوفته ها را می توان کنار برنج زعفرانی یا نان و سبزی سرو کرد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 4 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.