طرز تهیه بلالیت یک صبحانه خوشمزه و محبوب از شهر بوشهر

طرز تهیه بلالیت

طرز تهیه بلالوت بلالیت ورمیشل عربی رشته شیرین ماکارونی شیرین کالری بلالیت

بلالیت یکی از دسرها یا به عبارتی غذاهای قدیمی بوشهری محسوب می شود.این دسر ریشه عربی دارد. این غذا را به عنوان افطاری در ماه مبارک رمضان و ایام عید فطر و عید قربان به عنوان صبحانه در کنار نیمرو میل می شده است. گاهی این غذا به عنوان ناهار در کنار مرغ یا ماهی در وعده ناهار طبخ می شده است. از این رو می توان در هر وعده غذایی یا به عنوان دسر از آن استفاده کرد. این غذا یک غذای بسیار قدیمی است که در طول زمان فراموش شده است.

مواد لازم برای ۴ نفر
رشته ورمیشل۱ بسته
شکر۱ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گلاب½ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
کرهبه مقدار کافی

دستور پخت بلالیت

مرحله اول

برای تهیه بلالیت خوشمزه به روش بوشهری ابتدا ورمیشل آشیانه ای را خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب به جوش آید.

مرحله دوم

در این مرحله رشته ورمیشل را درون آب جوش می ریزیم و بعد از این که ۳ دقیقه جوشید، آن را آبکش می کنیم. توجه داشته باشید که رشته ها را باید سفت بر داریم تا بعدا در حین آماده کردن دسر خمیر نشود.

مرحله سوم

در یک قابلمه کوچک، گلاب و شکر و پودر هل و زعفران را با هم مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا شکرآب شود و شربت غلیظ شود. یک قابلمه دیگر برداشته و روی حرارت می گذاریم. یک تکه کره داخل آن می اندازیم تا کمی ذوب شود.

مرحله چهارم

ورمیشل ها را به کره اضافه می کنیم. شهد را لابه لای ورمیشل می ریزیم و می گذاریم حدود یک ربع تا ۲۰ دقیقه با شعله کم دم بکشد. به دلیل وجود شکر اگر مراقب نبود ته دیگ آن می سوزد. پس شعله را ملایم می کنیم تا دم بکشد و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.