خوراک سوسیس ایتالیایی خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه خوراک سوسیس ایتالیایی

طرز تهیه خوراک سوسیس ایتالیایی با فلفل دلمه ای و پیاز رب گوجه فرنگی

خوراک سوسیس ایتالیایی ریشه در کشور ایتالیا دارد و به عنوان یک ساندویچ یا فست فود مورد استفاده قرار می گیرد. این خوراک از سوسیس های آماده تهیه می شود ولی می توان با سوسیس خانگی نیز آن را طبخ کرد. ترکیب سوسیس و سبزیجات سرخ شده در ساندویچ می تواند طعم بسیار خوبی ایجاد کند. همچنین سوسیس و سبزیجات داخل سس پخته می شوند که ساندویچ را آب دار و خوشمزه می کند و نیازی به سس در کنار آن نیست.

مواد لازم برای 4 نفر
سوسیس4 عدد
فلفل دلمه ای رنگی3 عدد
پیاز1 عدد درشت
رب گوجه فرنگی3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک سوسیس ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه خوراک سوسیس و سبزیجات ایتالیایی ابتدا پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی درشت و یکسانی خرد می کنیم. در ادامه یک ماهی تابه بزرگ برداشته و کمی روغن درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت قرار می دهیم تا کمی داغ شود. سپس پیاز ها را درون روغن ریخته و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. ادویه ها را اضافه کرده و کمی با پیاز تفت می دهیم تا رنگ و عطر آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله  رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب نیز رنگ باز کند. وقتی روغن به رنگ نارنجی در آمد زیر گاز را خاموش می کنیم. فقط نباید ادویه ها بسوزد. سوسیس ها را درسته یا بزرگ برش می زنیم.

مرحله چهارم

یک ماهی تابه دیگر بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود سوسیس ها را سرخ کرده و کنار می گذاریم. سپس فلفل دلمه ای ها را شسته و به صورت خلالی درشت و کاملا یکدست خرد می کنیم.

مرحله پنجم

سپس درون روغن جدا گانه تفت می دهیم تا پخته و سرخ شود. سوسیس ها و فلفل دلمه ای را به پیاز و رب و ادویه اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس با نصف استکان آب جوشیده ولرم و نمک ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی حرارت با درب بسته قرار می دهیم تا با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. یا می توان به جای قرار دادن روی شعله مستقیم به مدت ده دقیقه درون فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار داد تا پخته شود. مواد را داخل نان باگت به صورت ساندویچ سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.