طرز تهیه بیسکویت رژیمی خوشمزه و کم کالری با جو پرک

طرز تهیه بیسکویت رژیمی

طرز تهیه بیسکویت رژیمی طرز تهیه بیسکویت رژیمی با جو پرک بدون شکر

بیسکویت رژیمی یکی از معروف ترین بیسکویت های بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. این بیسکویت خوشمزه علاوه بر اینکه طعم خوبی دارد، دارای کالری مناسبی می باشد و به همین دلیل با نام رژیمی شناخته می شود. کسانی که اضافه وزن دارند و دوست دارند از خوردن بیسکویت در کنار چای خود محروم نشوند می تواند بدون اینکه وزن اضافه کنند از بیسکویت های رژیمی استفاده کنند. در این دستور ما از جو پرک برای تهیه بیسکویت رژیمی استفاده کنیم که دارای کالری بسیار پایینی می باشد و می تواند مدت زمان زیادی معده را پر نگه دارد و باعث حساس سیری شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکوییت رژیمی
جو پرک1.5 تا 2 لیوان
تخم مرغ1 عدد
شیره خرما یا انگور½ لیوان
نمک1 پنس
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
پودر رازیانه1 قاشق چایخوری
مغزیجات دلخواهبه مقدار کافی

دستور پخت بیسکویت رژیمی

مرحله اول

برای تهیه بیسکوییت رژیمی کم کالری و خوشمزه ابتدا سینی فر را خارج می کنیم و جو پرک ها را داخل آن می ریزیم و فر را روشن می کنیم و روی 155 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا به مدت 15 دقیقه زمان می دهیم تا جوپرک ها کمی حالت تست شوند. بعد جوپرک ها را از فر بیرون می آوریم و داخل پارچ غذاساز یا آسیاب می ریزیم و دستگاه را روشن می کنیم تا جوپرک ها پودر شود.

مرحله سوم

آنوقت جوپرک پودر شده را از الک رد می کنیم. تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای بزرگ  قرار می دهیم و شیره انگور یا خرما را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

با چنگال مواد را هم می زنیم تا کاملا تخم مرغ از حالت لختی خارج شود و با مواد مخلوط شود. سپس پودر مغز بادام یا پودر نارگیل را به مواد اضافه می کنیم.البته می توانید از هر نوع دیگری از مغزیجات نیز استفاده کنید و کاملا سلیقه ای است.

مرحله پنجم

بعد پودر رازیانه، بیکینگ پودر، نمک و نصف لیوان پودر جوپرک را اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم و کم کم باقی مانده پودر جوپرک را اضافه می کنیم و مداوم مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و حالت خمیری به خود بگیرد.

مرحله ششم

از مایه خمیر به اندازه یک گردو بر می داریم و با دست به صورت یک دایره آن را فرم می دهیم اگر دایره خوب گرد شد یعنی خمیر آماده است.سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی  180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به مدت 10 دقیقه زمان می دهیم تا فر به خوبی گرم شود. در ادامه کف سینی کاغذ روغنی قرار می دهیم و یک پیاله آب کنار دستمان قرار می دهیم و با آب داخل پیاله دستمان را مرطوب می کنیم.

مرحله هشتم

سپس از مایه خمیری به اندازه یک گردو بر می داریم و با کمک دست ها به آن حالت دایره می دهیم و در سینی با فاصله از یکدیگر آن ها را قرار می دهیم. پس از اینکه سینی پر شد، همگی خمیرهای دایره ای داخل سینی را با کمی دست فشار می دهیم.

مرحله نهم

مهر مورد نظرمان را با فرچه آغشته شده با روغن چرب می کنیم و روی خمیرها قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا طرح مهر روی خمیرها بیافتد و مهر را بر می داریم.سینی را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

سپس به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا بیسکویت ها پخته شوند و زیر آن ها طلایی بشود.بیسکویت ها بعد از پخت سطح کمی سفت ولی بافت نرمی دارند.بیسکویت ها را از داخل فر خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکی ازمیری خوشمزه و ساده با طعم خامه شکلاتی

طرز تهیه کوکی ازمیری خوشمزه و ساده با طعم خامه شکلاتی

طرز تهیه کوکی ازمیری کوکی ازمیری یکی از انواع شیرینی های شهر ازمیر است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه شیرینی فلوگر خوشمزه و بسیار شیک مخصوص پذیرایی

طرز تهیه شیرینی فلوگر خوشمزه و بسیار شیک مخصوص پذیرایی

طرز تهیه شیرینی فلوگر شیرینی فلوگر، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این …

طرز تهیه وافل خانگی خوشمزه و مخصوص بدون وافل ساز

طرز تهیه وافل خانگی خوشمزه و مخصوص بدون وافل ساز

طرز تهیه وافل وافل نوعی شیرینی خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه معمولا به عنوان میان وعده و صبحانه تهیه می …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.