طرز تهیه نان دال عدس خوشمزه و رژیمی به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان دال عدس

طرز تهیه نان دال عدس حبوبات خوشمزه رژیمی

نان دال عدس یکی از انواع نان های خوشمزه و سنتی بین المللی است که در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این نان خوشمزه به دلیل اینکه با دال عدس پخته می شود دارای ارزش غذایی بالایی می باشد  و به همین دلیل دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. این نان دارای پروتئین گیاهی می باشد و به همین دلیل برای کسانی که گوشت مصرف نمی کنند گزینه مناسبی می باشد، ضمن اینکه کسانی که تمایل به لاغری هم دارند می توانند این نان را در لیست غذاهای خود قرار دهند، چون این نان تا مدت طولانی می تواند باعث سیر شود و از پر خوری جلوگیری کند، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان دال عدس
دال عدس1 لیوان
روغن زیتون½ استکان
ماست½ لیوان
نمک دریایی1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
تخم مرغ2 عدد
کنجد یا سیاه دانهبرای تزیین

دستور پخت نان دال عدس

مرحله اول

برای تهیه نان دال عدس خوشمزه و رژیمی ابتدا عدس را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن آب می ریزیم و از شب تا صبح کنار می گذاریم تا خیس بخورد.بهتر است چندین مرتبه آب آن را در مدت خیس خوردن تعویض کنیم.

مرحله دوم

بعد عدس را در آبکش می ریزیم و آبکش می کنیم کنار می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود.بعد دال عدس ها را داخل پارچ غذاساز می ریزیم و نمک که بهتر است از نمک دریایی استفاده شود را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس بلافاصله روغن زیتون را به همراه ماست، بیکینگ پودر به عدس می افزاییم ودستگاه را روشن می کنیم تا موادکاملا مخلوط شوند و عدس ها نیز تقریبا پودر شوند و دانه های عدس را دیگر واضح نتوانیم در مواد ببینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله دستگاه را خاموش می کنیم و تخم مرغ ها را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به مواد اضافه می کنیم و مجددا غذاساز را روشن می کنیم تا کاملا عدس ها پوره شوند و مایه یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس کف قالب کمربندی کاغذ روغنی قرار می دهیم به طوری که دیواره های قالب نیز با کاغذ پوشیده شود و مایه را داخل قالب می ریزیم و کنجد یا سیاهدانه روی مایه به صورت پخش می پاشیم و فر را روشن می کنیم.

مرحله ششم

سپس روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار یم دهیم تا به مدت 35 دقیقه نان بپزد.با چنگال بعد از گذشت 30 دقیقه نان را تست می کنیم اگر پخته بود5 دقیقه بعد از داخل فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نان را از داخل قالب بیرون می آوریم و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم و با چاقو اره ای نان را به هر صورت که تمایل دارید برش بزنید و در ظرف مورد نظر بچینید و یک نان سالم با سیر کنندگی بالا را نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 8 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.