طرز تهیه شیرینی یاقوتی شیک و لاکچری به روش قزوینی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی قزوینی برای عید xvc jidi advdkd dhr jd

شیرینی یاقوتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود. این شیرینی مانند دیگر شیرینی های کوچک یک گزینه بسیار مناسب برای پذیرایی در مناسبت های خاص می باشد. از شیرینی یاقوتی می توانید به عنوان یک شیرینی لاکچری برای پذیرایی از مهمانان عید نوروز نیز استفاده کنید. این شیرینی را می توانیم با رنگ های متنوع درست کنیم که کاملا سلیقه ای می باشد، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بریلو
شکردو سوم لیوان
آبدو سوم لیوان
نشاسته ذرت2 قاشق غذاخوری سرپر
آب لیمو ترش¼ لیوان
رنگ ژله ایبه مقدار کافی

دستور تهیه بریلو

مرحله اول

برای تهیه بریلو خوشمزه و رنگی ابتدا نشاسته ذرت را داخل لیوانی می ریزیم و 2 الی 3 قاشق غذاخوری آب سرد به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا نشاسته کاملا حل شود، سپس آنرا کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله دو سوم لیوان آب را به همراه شکر و آب لیمو ترش تازه داخل یک قابلمه کوچک یا شیرجوش می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود و به جوش بیاید و بعد از روی حرارت بر می داریم و از صافی رد می کنیم.

مرحله سوم

حالا مجددا داخل شیرجوش می ریزیم و نشاسته ذرت حل شده را اضافه می کنیم و به طور مداوم هم می زنیم تا مایه یکدست و غلیظ شود و در آخر هر نوع رنگ ژله ای به بریلو می توانید بزنید و برای تزئین شیرینی استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی یاقوتی
آرد قنادی150 گرم
آرد برنج50 گرم
نشاسته ذرت30 گرم
کره125 گرم
پودر شکر60 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
پودر زنجبیل1 قاشق چایخوری

دستور پخت شیرینی یاقوتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی یاقوتی لاکچری ابتدا کره را از داخل یخچال بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا با دمای محیط سازگار و نرم شود. آرد برنج، آرد قنادی و نشاسته ذرت را داخل کاسه ای بزرگ الک می کنیم و کنار قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله کره را داخل کاسه ای می اندازیم و پودر شکر را روی کاسه کره الک می کنیم و با دور تند همزن برقی خوب می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست و کرمی رنگ و دارای حجم شوند و بعد زرده تخم مرغ و پودر زنجبیل را به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مجددا با همزن برقی مواد را به مدت 1 دقیقه می زنیم. سپس ترکیب آردهای الک شده را کم کم به آن اضافه می کنیم و اول با لیسک مخلوط می کنیم و بعد با نوک انگشت مواد را کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

نکته مهم در این مرحله این است که فقط تا زمانی ترکیب آرد را اضافه می کنیم که خمیر کاملا جمع و یکدست شود. خمیر آماده شده را داخل کیسه ای می گذاریم و به صورت مستطیل داخل کیسه به آن فرم می دهیم.

مرحله پنجم

سپس داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت 30 دقیقه استراحت کند. پس از استراحت خمیر را از داخل یخچال بیرون می آوریم و بین دو تا پلاستیک قرار می دهیم و روی صفحه کار می گذاریم و با وردنه خمیر را باز می کنیم تا به ضخامت نیم سانتیمتر برسد.

مرحله ششم

سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.با کارت مد نظرمان خمیر را برش می دهیم و در سینی فر با فاصله از یکدیگر آنها را می چینیم و داخل فر گرم شده سینی را قرار می دهیم.

مرحله هفتم

تا به مدت 15 دقیقه با 180 درجه سانتیگراد شیرینی ها بپزند. در آخر شیرینی ها را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا خنک شوند و با انواع بریلو یا مارمالاد آن ها را تزئین می کنیم و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.