طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای

طرز تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای خوشمزه

کباب تابه ای قهوه خانه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که بیشتر در کشورهای خاورمیانه شناخته شده می باشد. اینسبک کباب تابه ای فقط در قهوه خانه ها تهیه می شود و دلیل اینکه کباب به این صورت تهیه می شود این است که خیلی سریع آماده شود و به دست مشتری برسد. در قهوه خانه ها برای تهیه این کباب از تابه های رویی یک نفره استفاده می شود و توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید این کباب خوشمزه را درست کنید حتما از این نوع تابه استفاده کنید. دلیل سریع تر اماده شدن این کباب این است که لایه آن بسیار نازک است و سریع سرخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده300 تا 400 گرم
پیاز2 عدد متوسط
گوجه فرنگی2 عدد
پودر نان خشک2 تا 3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری سر پُر
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی
روغن مایع و فلفل قرمزبه مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه قهوه خانه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای قهوه خانه ای ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. توجه داشته باشید که در تهیه کباب تابه قهوه خانه ای نیاز نیست آب پیازها را بگیریم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی پودر سیر به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس کم کم پودر نان خشک را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

تا زمانی که مایه کباب کاملا منسجم شود پودر نان خشک را اضافه می کنیم و به خوبی مایه کباب را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک دو ساعت کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم، سپس آنرا به دو قسمت تقسیم می کنیم و درون دو تابه رویی با قطر کاملا یکسان پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه ها را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت با چربی و آب خودش کمی سرخ شود. پس از اینکه آب گوشت به طور کامل خشک شد، از اطراف تابه کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا اطراف کباب طلایی شود، سپس با کار انرا به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و برش می زنیم. در ادامه هر قاشق رب گوجه فرنگی را درون 1 استکان آب داغ می ریزیم و به طور کامل حل می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کمی فلفل قرمز هم به مخلوط آب و رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس هر استکان را داخل یک تابه می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و روی کباب ها می چینیم.

مرحله هشتم

اگر بخواهیم به روش قهوه خانه های ترکیه این کباب را درست کنیم می توانیم چند عدد فلفل تند یا شیرین هم روی کباب بچینیم. در ادامه درب تابه ها را می گذاریم و اجازه می دهیم رب گوجه فرنگی به خورد کباب ها برود.

مرحله نهم

حالا صبر می کنیم تا آب درون تابه کشیده شود و کباب ها به روغن بیفتند. در پایان تابه ها را با انبردست از روی گاز کنار می گذاریم، سپس کباب ها را به همان صورت درون تابه به همراه نان تازه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 20 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.