طرز تهیه کباب تابه ای در فر خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کباب تابه ای در فر

طرز تهیه کباب تابه ای در فر در مایکروفر ترکیه ای xvc jidi fhf jhfi hd nv tv

کباب تابه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که این بار می خواهیم آنرا در فر درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۴ عدد
کره۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای در فر

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای در فر ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی پیاز رنده شده را می گیریم، سپس پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر سوخاری را به همراه سس خردل و مقداری نمک و فلفل سیاه را به کاسه حاوی گوشت و پیاز اضافه می کنیم و مواد را ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا حالت چسبندگی پیدا کنند و کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه سینی فر را چرب می کنیم و مایه کباب را کف سینی پهن می کنیم، در ادامه گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و به صورت مرتب روی مایه کباب می چینیم. حالا روی ظرف را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و در فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه درجه فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کباب به مدت ۳۰ تا ۴۵  دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. در ۱۰ دقیقه پایانی زعفران دم کرده و کره را مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط کره و زعفران دم کرده را به صورت پخش روی کباب می ریزیم و اجازه می دهیم به خورد کباب رود. در پایان کباب تابه ای آماده شده را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان داغ یا برنج سرو می کنیم.

نکات پخت کباب تابه ای در فر

کباب تابه ای در فر با سبزیجات

برای اینکه کباب خوشمزه تری را تجربه کنیم می توانیم مانند کباب سرداشی از سبزیجاتی مثل فلفل سبز، سیب زمینی و … در کنار این کباب خوشمزه استفاده کنیم.  در صورتی که تمایل دارید کباب تنوری را با این روش تهیه کنید توصیه می کنیم آموزش زیر را مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.