طرز تهیه جوجه کباب با استخوان خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان جوادجوادی خوشمزه و مجلسی

جوجه کباب با استخوان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه تفاوت زیادی با جوجه کباب رستورانی ندارد، فقط در این کباب همانطور که از نامش مشخص است از قسمت هایی از بدن مرغ مثل ران، کتف و بال استفاده می شود که دارای استخوان هستند. معمولا از جوجه کباب بدون استخوان برای سرو در کنار برنج استفاده می شود، اما از جوجه کباب با استخوان بیشتر به صورت خوراک استفاده می شود که یا به تنهایی سرو می شود یا با نان. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با طعم های متنوعی درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت مرغ1 کیلوگرم
پیاز1 عدد درشت
فلفل دلمه ای1 عدد
زعفران دم کرده½ فنجان
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
سرکه سفید1 قاشق غذاخوری
نمک دریا1 قاشق چایخوری
پاپریکا1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
آب لیمو ترش4 قاشق غذاخوری
سس مایونز یا ماست2 تا 3 قاشق غذاخوری

دستور پخت جوجه کباب با استخوان

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب با استخوان ابتدا باید از قسمت هایی از بدن مرغ مثل ران، کتف و بال استفاده کنیم، که دارای استخوان باشند. در ادامه روی بال ها و کتف های مرغ را با کارد باز می کنیم تا به صورت کامل مغز پخت شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ را داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و چند دقیقه تکه های گوشت مرغ را زیر و رو می کنیم تا کاملا آغشته به زعفران شوند و رنگ بگیرند.

 

مرحله سوم

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به خوبی رنگ گرفتند، روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا روغن زیتون به خوبی تکه های گوشت مرغ را کاور کند و آب لیمو ترش باعث سفت شدن جوجه کباب نشود.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک دریا را به همراه فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و تخم گشنیز داخل هاون به خوبی می کوبیم تا کاملا یکدست شوند، سپس سرکه سفید را اضافه می کنیم و به ادویه ها به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ترکیب ادویه ها را به همراه ماست و آب لیمو ترش به کاسه اضافه می کنیم و با قاشق یا دست مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز و فلفل دلمه ای را نیز به کاسه اضافه کرده و کمی ترکیب می کنیم تا با مواد یکدست شوند. در ادامه روی درب کاسه را با یک بشقاب یا سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید اگر مایلید جوجه کباب مانند کباب های رستورانی آبدار و پفکی شود، حتما جوجه کباب طعم دار شده را به مدت یک شب در یخچال قرار دهید. پس از استراحت کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا تکه های گوشت مرغ را روی سطح کار قرار می دهیم و سیخ را به آرامی از داخل تکه های گوشت مرغ رد می کنیم. تکه هایی که بزرگ هستند را درون دو سیخ قرار می دهیم تا زمان چرخاندن روی منقل جوجه های روی سیخ ثابت بمانند.

مرحله نهم

در این مرحله منقل زغال را به صورت یکدست روشن اماده می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم. پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به سیخ چسبیدند، انها را به آرامی بر می گردانیم تا به صورت یکدست کباب شوند.

مرحله دهم

در این مرحله سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. در صورت تمایل می توانیم مقداری کره ذوب کنیم و با برس روی جوجه ها بمالیم تا جوجه کباب ها لذیذ تر و خوشمزه تر شوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 17 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.