طرز تهیه شامی کباب آبدار و لذیذ با گوجه فرنگی و سیب زمینی

طرز تهیه شامی کباب آبدار

طرز تهیه شامی کباب آبدار خوشمزه

شامی کباب آبدار یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه مانند شامی کباب تهیه می شود، البته در این دستور شامی کباب علاوه بر اینکه در فر تهیه می شود، به همراه آب، سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل سبز تهیه می شود. خیلی افراد شامی کباب را دوست دارند، اما به دلیل اینکه شامی کباب یک غذای خشک بدون آب محسوب می شود آنرا در الویت غذاهای خود قرار نمی دهند. این افراد می توانند شامی کباب را با این روش درست کنند تا علاوه بر اینکه غذا آبدار باشد، طعم آن نیز خیلی خوشمزه تر می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده300 گرم
پیاز1 عدد بزرگ
پودر سوخاری ریز2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی2 عدد متوسط
گوجه فرنگی2 عدد متوسط
فلفل سبز2 عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت شامی کباب آبدار

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب آبدار خوشمزه ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی پیاز را می گیریم و کنار می گذاریم، در ادامه پیاز رنده شده را داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه پودر سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به مدت 10 دقیقه مواد را با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه شامی کباب استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه شامی کباب بر میداریم و آنرا به صورت گرد یا بیضی به سلیقه خود شکل می دهیم.

مرحله پنجم

حالا شامی ها را در روغن می اندازیم و اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت شامی ها به طور کامل سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله ششم

تمام شامی ها را به همین روش سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه مجددا کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک لیوان آب یا آب گوشت به تابه اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت 4 قاچ خرد می کنیمو به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله فلفل سبز را به همراه شامی های سرخ شده به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند. حالا باید صبر کنیم تا آب درون تابه به اندازه ای که مایلیم غلیظ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه آب درون تابه غلیظ شد، مقدار نمک و ادویه شامی کباب را تست می کنیم و به مقدار دلخواه ادویه اضافه می کنیم. در پایان شامی کباب را به همراه دیگر مواد داخل ظرف می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 11 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه لازانیا مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه لازانیا مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه لازانیا مرغ لازانیا از آن دسته غذاهای محبوب در میان ایرانیان و بسیار از کشورهای جهان میباشد. جالب است بدانید خاستگاه این غذای خوشمزه به کشور ایتالیا برمی گردد. کشوری …

طرز تهیه دیگچه مشهدی خوشمزه و سنتی به روش نذری

طرز تهیه دیگچه مشهدی خوشمزه و سنتی به روش نذری

طرز تهیه دیگچه مشهدی دیگچه مشهدی یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی مخصوص شهر مشهد است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده …

طرز تهیه رولت اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه رولت اسفناج خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه رولت اسفناج رولت اسفناج یک پیش غذا یا در مواردی یک وعده شام محسوب می شود که طعم خوبی دارد. این رولت از خانواده کوکو محسوب می شود. در این …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.