طرز تهیه پاستا خامه ای خوشمزه و فوری با سس مخصوص

طرز تهیه پاستا خامه ای

طرز تهیه پاستا خامه ای با سس خامه ای

پاستا خامه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. پاستا خامه ای هم مانند دیگر پاستاها اصالتی ایتالیایی دارد و به همین دلیل اگر به غذاهای ایتالیایی علاقمند هستید، توصیه می کنیم حتما این غذای خوشمزه را در منزل درست کنید. غذاهایی مثل پاستا خیلی سریع آماده می شوند و در میان ما ایرانیان به عنوان یک غذای لاکچری شناخته می شود، به همین دلیل می توانیم از این غذا برای مجالس و مهمانی های خود نیز استفاده کنیم. این پاستای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع پاستا مانند فتوچینی ، فرم دار و … درست کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
پاستا فرمی2 پیمانه
سینه مرغ1 عدد
آب لیمو ترش2 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد کوچک
کره50 گرم
سیر2 حبه
خامه50 تا 100 گرم
جعفری خرد شده2 قاشق غذاخوری
اورگانو خشک1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی
فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پاستا خامه ای

مرحله اول

برای تهیه پاستا خامه ای خوشمزه ابتدا سینه مرغ را می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و از وسط نصف می کنیم و داخل ظرفی قرار می دهیم.لیمو ترش تازه را از وسط نصف می کنیم و داخل پیاله ای آب آن را می گیریم.

مرحله دوم

سپس هسته های آنرا جدا می کنیم و 2 قاشق غذاخوری از آب لیمو ترش را روی سینه مرغ می ریزیم. در ادامه پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و روی سینه مرغ می ریزیم.

مرحله سوم

بعد پاپریکا، آویشن، فلفل قرمز، پودر پیاز، فلفل سیاه، پودر سیر و نمک به هر میزان که تمایل دارید روی آن به صورت پخش می پاشیم و روی ظرف را سلفون می کشیم و اجازه می دهیم تا مرغ به همین صورت بماند تا به مدت 1 ساعت مزه دار شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب می کنیم و روی حرارت ملایم رو به بالا قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید و پاستاهای فرمی را داخل آب در حال جوشیدن می ریزیم و اجازه می دهیم تا بپزند.

مرحله پنجم

در همین حین تابه ای متناسب با حجم سینه ها روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را داخل آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا ذوب شود و سینه های مرغ را با دستمال خشک می کنیم (تا زمان گذاشتن داخل تابه کره نپاشد )

مرحله ششم

سپس داخل تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند. در ادامه سینه هاب مرغ را به سرعت بر می گردانیم تا هر دو طرف آن ها یکدست سرخ شود. حالا پاستاها را هر 5 دقیقه چک می کنیم تا اگر پخته بودند آن ها را آبکش می کنیم.

مرحله هفتم

سپس نصف لیوان از آب پاستا را کنار می گذاریم و باقی آن را بیرون می ریزیم. سینه ها که سرخ شدند آن ها را داخل توری قرار می دهیم تا روغن اضافه شان خارج شود. تابه را مجددا روی گاز می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا سیرها را پوست می گیریم و رنده می کنیم و داخل تابه می ریزیم و شعله را روشن می کنیم و سیرها را تفت می دهیم. سپس 50 یا 100 گرم خامه به دمای محیط رسیده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

سپس آب پاستا که کنار گذاشته بودیم را هم در اینجا اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، اجازه می دهیم تا این ترکیب کمی غلیظ شود. در ادامه سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دهم

سپس داخل تابه محتوی سیر و خامه می ریزیم و پاستاهای آبکش شده را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه  جعفری خردشده، اورگانو خشک و نمک و فلفل روی مواد می ریزیم.

مرحله یازدهم

سپس مواد را زیر و رو می کنیم تا پاستاها کاملا با سس آغشته شوند. در پایان پاستای آماده شده را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و با کمی جعفری یا پنیر پارمیزان آن را تزئین می کنیم.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 5 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو خوشمزه به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو خوشمزه به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. گاهی طعم مرغ خسته کننده می شود و می توان روش …

طرز تهیه آش ترخینه دوغ خوشمزه و ساده به روش اصیل لرستان

طرز تهیه آش ترخینه دوغ خوشمزه و ساده به روش اصیل لرستان

طرز تهیه آش ترخینه دوغ آش ترخینه دوغ یکی از آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با روش های متافوتی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه سالاد گل کلم خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد گل کلم خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد گل کلم سالاد گل کلم یکی از انواع سالادهای خوشمزه فصل پاییز است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.