طرز تهیه پاستا آلفردو خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا آلفردو

طرز تهیه پاستا ساده با سس آلفردو خانگی چیکن آلفردو با شیر رستورانی xvc jidi hsjh Hgtvn

پاستا آلفردو یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی در کشورهای مختلف تهیه می شود. این غذای خوشمزه اصالتی ایتالیایی دارد و به دلیل اینکه با سس آلفردو تهیه می شود با نام پاستا آلفردو شناخته می شود. سس آلفردو یکی از انواع سس های بسیار معروف و شناخته شده کشور ایتالیا است که توسط آلفردو دی للیلو در سال 1914 برای اولین بار ابداع شده است. البته در ابتدا برای تهیه این سس از تخم مرغ استفاده می شود ولی امروزه این سس به صورت پر چرب و خوشمزه تهیه می شود که در تهیه آن از خامه و شیر استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
پاستا پنه یا فتوچینی500 گرم
خامه1 بسته 200 گرم
شیر1.5 لیوان + 3 قاشق غذاخوری
سیر6 حبه
روغن زیتونبه مقدار کافی
سینه مرغ1 عدد کامل
قارچ400 گرم
جعفری1 دسته
سرکه2 قاشق غذاخوری
آرد سفید1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشنبه مقدار کافی

دستور پخت پاستا آلفردو

مرحله اول

برای تهیه پاستا آلفردو رستورانی ابتدا  قارچ ها را با دستمال تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم، سپس روی تخته آشپزخانه به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

البته می توانید پوست روی آن ها را نیز قبل از خرد کردن بگیرید که این کاملا سلیقه ای است. در ادامه سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و ریز خرد می کنیم و در گوشه ای از بشقاب محتوی قارچ ها می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

بعد سینه مرغ را می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و استخوان های آن را کاملا خارج می کنیم و از عرض هر طرف سینه مرغ را برش می زنیم و کمی سرکه روی هر دو طرف مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا آن را به همه نقاط سینه مرغ پخش می کنیم و کمی آویشن،فلفل سیاه و نمک روی آن می پاشیم.بهتر است برای زودتر آماده شدن پاستا از دو تابه همزمان استفاده کنیم و هر دو را روی گاز قرار دهیم.

مرحله پنجم

یکی از تابه ها که گریل دارد برای سینه مرغ استفاده می شود و تابه دوم برای پختن پاستا  است.این کار باعث می شود هیچ کدام از مواد سرد نشود.قابلمه ای را تقریبا تا نیمه آبجوش می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس پنه را داخل آن می ریزیم تا به مدت حدودا 30 دقیقه نرم شود. در ادامه داخل تابه گریل 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و سینه مرغ ها را داخل آن می چینیم تا گریل شوند.

مرحله هفتم

در تابه دوم قارچ های خرد شده را می ریزیم و و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به ان اضافه می کنیم و مداوم قارچ ها را تفت می دهیم تا آب آن ها تبخیر شود و بعد شیر را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به جوش بیاید.

مرحله هشتم

به سینه مرغ ها سر می زنیم و اگر یک طرف آنها کاملا گریل شده است آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز گریل شود. پس از اینکه شیر در حال جوشیدن بود سیرهای خرد شده را می افزاییم.

مرحله نهم

سپس بلافاصله 1 قاشق غذاخوری آرد را با دو الی 3 قاشق غذاخوری شیر سرد حل می کنیم و اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم و 2 دقیقه بعد خامه را همراه با کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حدود 3 دقیقه بعد حرارت را خاموش می کنیم و در آخر کمی جعفری خرد شده به سس اضافه می کنیم و خوب با سس مخلوط می کنیم.تابه محتوی سینه های مرغ را نگاه می کنیم اگر کاملا گریل شده بودند حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پاستاهای نرم و پخته شده را داخل آبکش می ریزیم و آب اضافه آن ها که خارج شد پاستاها را داخل تابه محتوی سس آلفردوی داغ می ریزیم و کمی هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوازدهم

پس از اینکه همگی پاستاها به سس آغشته شدند و به خوبی گرم شدند، آنها را در ظرف مورد نظر مان می کشیم، سپس سینه های مرغ گریل شده را خرد می کنیم و روی پاستا می چینیم و نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 28 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.