طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی خوشمزه به روش سنتی شمالی

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی فسنجونی شمالی با رب انار ترش

جوجه کباب فسنجانی یکی از انواع کباب های خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. دلیل اینکه این کباب با نام جوجه کباب فسنجانی شناخته می شود این است که از موادی در تهیه این کباب استفاده می شود که شباهت زیادی به خورش فسنجان دارند. البته در تهیه جوجه کباب فسنجانی از سبزی های معطر محلی هم استفاده می شود که چون این غذا در اصل یک غذای شمالی است، به طور معمول از سبزیجاتی مانند چوچاق و خالواش در تهیه آن استفاده می شود. البته چون این سبزیجات در همه شهرها در دسترس نیستند، می توانیم از سبزیجات معطر دیگری استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
فیله مرغ600 گرم
مغز گردو50 گرم
روغن زیتون½ پیمانه
رب انار ترش2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد
جعفری و گشنیز100 گرم
خالواش و چوچاق100 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب فسنجانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب فسنجانی خوشمزه  ابتدا مواد جوجه را آماده می کنیم. برای این منظور سبزیها را پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آنها خارج شود و بعد داخل خردکن می ریزیم و ریز خرد شده تحویل می گیریم.

مرحله دوم

البته می توانید روی تخته آشپزخانه نیز ریز آن ها را خرد کنید. در ادامه مغز گردوها را داخل آسیاب می ریزیم تا به صورت ریز خرد شوند. پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه درشت خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فیله ها را نیز روی تخته آشپزخانه می گذاریم و به صورت مکعب هایی در اندازه 2 در 3 سانتی متر مانند جوجه کباب خرد می کنیم. سپس مغز گردوهای آسیاب شده را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس روغن زیتون را به همراه رب انار، پیازهای خرد شده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و همگی مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.فیله های خرد شده را داخل کاسه محتوی سس می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس آن ها را داخل سس زیر و رو می کنیم تا فیله ها کاملا آغشته به آن و مزه دار شوند.بعد روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت 1 ساعت جوجه ها طعم دار شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت زمان اشاره شده در بالا سیخ های چوبی را داخل سینی لبه دار قرار می دهیم و روی آن ها آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا 10 دقیقه خیس بخورند.کاسه محتوی جوجه ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم.

مرحله هفتم

سپس تابه را روی حرارت کم قرار می دهیم و 1 الی 2 قاشق روغن و یک کره 20 گرمی را داخل تابه قرار می دهیم تا به مرور زمان کره ذوب شود.سیخ ها را از داخل آب بیرون می آوریم و فیله های خرد شده را به سیخ ها می کشیم.

مرحله هشتم

حالا به اندازه ای که تابه گنجایش دارد سیخ ها را داخل تابه قرار می دهیم تا جوجه ها سرخ شوند.حرارت را ملایم رو به بالا می کنیم تا جوجه ها آب نیندازند. یک طرف جوجه ها که خودش را گرفت و کمی سرخ شدند سیخ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.

مرحله نهم

توجه داشته باشید برای پخت کباب اگر از منقل ذغال استفاده کنید طعم آن خوشمزه تر نیز می شود. پس از اینکه جوجه کباب فسنجانی اماده شد، انرا داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 3 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.