طرز تهیه دسر موس لبو خوشمزه و خوشرنگ برای شب یلدا

طرز تهیه دسر موس لبو

طرز تهیه دسر موس لبو چغندر قرمز xvc jidi l s gf

دسر موس لبو یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با چغندر قرمز یا همان لبو تهیه می شود. این دسر خوشمزه و مجلسی را می توانیم به لیست دسرهای پاییزی خود اضافه کنیم، زیرا این دسر علاوه بر اینکه رنگ و لعاب بسیار جذابی دارد، دارای طعمی فوق العاده خوشمزه نیز می باشد. یکی از دغدغه های مهم کدبانوهای ایرانی درست کردن دسرهایی است که با مناسبت های خاص هماهنگ باشند، این دسر یکی از همان دسرهایی است که می توانیم آنرا جایگزین دسرهای تکراری کنیم و یک دسر خوشمزه و کاملا مرتبط را برای بلندترین شب سال یعنی شب چله درست کنیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم موس لبو
چغندر قرمز یا لبو2 عدد بزرگ
پودر ژلاتین2.5 قاشق غذاخوری
آب لیو½ لیوان
شیر1 لیوان
شکر5 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه3 قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور تهیه دسر موس لبو

مرحله اول

برای تهیه دسر موس لبوی مجلسی خوشمزه ابتدا لبوها را با اسکاچ تمیز می کنیم و می شوییم و داخل قابلمه قرار می دهیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از پخت لبو ها مقداری از آن را داخل آبمیوه گیری می ریزیم و آب آن ها را به اندازه نصف لیوان می گیریم و نیمی از نصف لیوان آب لبو را داخل کاسه ای می ریزیم (باقی آن را کنار می گذاریم)

مرحله سوم

حالا پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم و کتری را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. در ادامه کاسه محتوی لبو و ژلاتین را روی آن قرار می دهیم و با قاشق آرام هم می زنیم تا ژلاتین داخل آن کاملا حل شود و شفاف شود.

مرحله چهارم

بعد لبو پخته شده را به اندازه 1 لیوان داخل میکسر می ریزیم و شیر را به همراه باقی آب لبو به آن اضافه می کنیم و کاملا میکس شده تحویل می گیریم و داخل کاسه ای می ریزیم و خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بلافاصله مخلوط ژلاتین،شکر و وانیل را اضافه می کنیم و با دورکند همزن برقی مواد را به مدت 2 دقیقه هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اصلا نیاز به چرب کردن قالب نیست چون موس هم خامه دارد و هم ژلاتین پس نیاز به چرب کردن نیست. قالب را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت 5 ساعت موس خودش را بگیرد.

مرحله هفتم

بعد از گذشت زمان ذکر شده قالب را بیرون می آوریم، سپس موس لبو را به آرامی از داخل قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با خامه یا هر چیز دیگری می توانید روی آن را تزئین کنید.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 28 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.