طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت

طرز تهیه کباب بادمجان با گوشت ترکی سیاه شمالی گیلانی در فر xvc jidi  fhfh fhnl hk

کباب بادمجان با گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. مواد اصلی این کباب خوشمزه گوشت چرخ کرده و بادمجان هستند و می توانم به سلیقه خود مواد غذایی دیگری به این کباب خوشمزه اضافه کنیم. اگر به غذاهای حاوی بادمجان و مخصوصا غذاهایی که دراای بادمجان کباب شده هستند علاقمند هستید، توصیه می کنیم حتما این غذای خوشمزا را درست کنید ، چون مطمئنا از طعم آن خوشتان خواهد آمد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده250 گرم
پیاز1 عدد متوسط
بادمجان1 عدد متوسط
گوجه فرنگی1 عدد کوچک
فلفل دلمه اییک سوم 1 فلفل
سیر2 حبه
آرد نخودچی1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری
سماق و فلفل قرمزبه مقدار کافی
زنجبیل و پاپریکابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس کباب
پیاز1 عدد بزرگ
گوجه فرنگی2 عدد بزرگ
سیر 2حبه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
آب غورهکمی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب بادمجان و گوشت

مرحله اول

برای تهیه کباب بادمجان خوشمزه ابتدا گوجه فرنگی و بادمجان و فلفل دلمه را تمیز می شوییم و با دستمال آشپزخانه خشک می کنیم و به سیخ می کشیم و روی شعله گاز کبابی می کنیم.پوست آن ها را می گیریم و کنار می گذاریم تا خنک شوند.

مرحله دوم

سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و همراه بادمجان و گوجه و فلفل کبابی شده آن ها را میکس می کنیم و یا روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را کاملا می گیریم.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و پیاز را به آن اضافه می کنیم و همین طور مواد میکس شده را همراه با سماق، زنجبیل، فلفل، پاپریکا، زعفران، جعفری خرد شده، آردنخودچی و کمی نمک را می افزاییم.

مرحله چهارم

سپس همگی مواد را با قاشق زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند و بعد با دست کمی مواد را ورز می دهیم و روی مواد را با سلفون می پوشانیم و کاسه را داخل یخچال می گذاریم تا به مدت 1 ساعت مایه استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله سس را آماده می کنیم. گوجه فرنگی ها را می شوییم و پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم و کنار می گذاریم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم.تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس کمی روغن داخل آن می ریزیم و پیازها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند.سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده می کنیم و به پیاز می افزاییم و کمی نمک و فلفل و زردچوبه روی مواد می پاشیم.

مرحله هفتم

حالا رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه می کنیم و به مدت 1 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و گوجه فرنگی های رنده شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را کاملا مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا سس کمی غلیظ شود.

مرحله هشتم

در آخر آبغوره به هر میزان که تمایل داریم اضافه می کنیم. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجاره می دهیم تا به مرور زمان داغ شود. مایه کباب را از داخل یخچال بیرون می آوریم.

مرحله نهم

کمی ورز می دهیم در حد 30 ثانیه و کمی از مایه بر می داریم و به آن حالت می دهیم و به سیخ می کشیم و یا همان طور که به آن فرم دادیم داخل تابه قرار می دهیم تا سرخ شوند.اگر تابه بزرگ باشد همگی کباب ها داخل آن جا می شوند.

مرحله دهم

در 5 دقیقه آخر که همگی کباب ها سرخ شدند در تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم مغز پخت شوند. بادمجان در کباب های آماده شده را به همراه سس داخل بشقاب می چینیم و همراه با پلو نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 12 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.