طرز تهیه کباب عربی خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کباب عربی

طرز تهیه کباب عربی مرغ تنوری کباب های عربی تهران گوشت و بادمجان xvc jidi fhf uvfd

کباب عربی یکی از انواع کباب های خوشمزه خاورمیانه است که با گوشت و بادمجان تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی عربی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
بادمجان۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد درشت
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب عربی لحم و ثور

مرحله اول

برای تهیه کباب عربی خوشمزه ابتدا بادمجان را به صورت راه راه پوست می گیریم، سپس مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا علاوه بر اینکه تلخی شان گرفته شود، آب اضافی موجود در بادمجان ها نیز خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه جعفری خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مایه کباب را حدود ۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شود. در ادامه بادمجان ها را آبکشی می کنیم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. حالا فلفل دلمه ها را نیز به صورت مربعی بزرگ برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به اندازه نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ قرار می دهیم. در ادامه یک تکه بادمجان و یک تکه فلفل دلمه ای به سیخ می کشیم و به همین ترتیب به صورت یکی در میان گوشت، بادمجان و فلفل دلمه ای را به سیخ می کشیم.

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام مواد را به سیخ می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان منتقل زغال را آماده می کنیم. پس از اینکه زغال ها به صورت یکدست روشن شدند، سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم.

مرحله ششم

حالا کمی صبر می کنیم تا کباب ها خودشان را بگیرند، سپس سیخ ها را به صورت مداوم می چرخانیم تا کباب به صورت یکدست بپزد. در میانه پخت کباب ها کره را ذوب می کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به کره ذوب شده اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با برس کره ذوب شده را روی کباب ها می مالیم تا درخشان تر و لذیذتر شوند. در ادامه گوجه فرنگی ها را نیز به سیخ می کشیم و روی منقل قرار می دهیم تا کباب شوند. در پایان کباب را به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/azin_cook

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.