طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی خوشمزه با ادویه های خوش عطر

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی

طرز تهیه هات چاکلت مکزیکی خوشمزه با دارچین و فلفل

هات چاکلت مکزیکی یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه بین المللی است که همانطور که از نامش مشخص است متعلق به کشور مکزیک می باشد. همانطور که مطمئنا می دانید غذاها و نوشیدنی ها مکزیکی پر از ادویه هستند و طعم تند و تیز دارند. هات چاکلت مکزیکی هم یکی از انواع نوشیدنی ها داغ مکزیکی است که به دلیل وجود ادویه هایی مانند دارچین و فلفل چیلی طعمی بسیار خاص و خوشایند دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
شیر3.5 پیمانه
شکلات تخته ای160 گرم
پودر کاکائو3 قاشق سوپخوری
شکر قهوه ای2 قاشق سوپخوری
چوب دارچین3 تکه
پودر فلفل چیلی¼ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
خرده شکلاتبرای تزیین

دستور تهیه هات چاکلت مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه هات چاکلت مکزیکی خوشمزه ابتدا شکلات تلخ تخته ای را با دست یا چاقو خرد می کنیم.می توانیم شکلات را با چاقو به چند تکه تبدیل کنیم و داخل کیسه ای قرار دهیم و با گوشت کوب روی آن بکوبیم تا کاملا خرد شوند.

مرحله دوم

شکلات های خرد شده را در کاسه ای می ریزیم و کنار می گذاریم.شیر را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر قهوه ای، پودر کاکائو، پودر فلفل چیلی و چوب دارچین را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مداوم با قاشق آن را هم می زنیم تا شکر قهوه ای کاملا در شیر حل شود و همگی مواد عطر و طعم خودشان را به شیر پس بدهند. زمانیکه شیر به جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا شکلات تخته ای های خرد شده را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم و مداوم هم می زنیم تا عطر وانیل و طعم بی نظیر شکلات با شیر و دیگر مواد مخلوط شود. هات چاکلت آماده شده را در ماگ یا هر مدل لیوانی که تمایل داریم می ریزیم.

مرحله پنجم

بلافاصله 1/2 پیمانه شیر را داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زود گرم شود و بعد از گرم شدن شیر را از روی حرارت بر می داریم و داخل فرنچ پرس می ریزیم و با حرکات خیلی سریع اهرم بالای فرنچ پرس کف شیر را درست می کنیم.

مرحله ششم

در آخر با قاشق آرام فوم درست شده در فرنچ پرس را بر می داریم و روی هات چاکلت داخل ماگ می ریزیم و روی فوم را با کمی خرده شکلات یا پودر کاکائو تزیین می کنیم و هات چاکلت خانگ و داغ را نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 4 آذر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه لیموناد توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه لیموناد توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه لیموناد توت فرنگی لیموناد توت فرنگی یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و خنک است که بسیار مناسب روزهای گرم تابستان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه شیر بادام خانگی خوشمزه و سالم به روش طب سنتی

طرز تهیه شیر بادام خانگی خوشمزه و سالم به روش طب سنتی

طرز تهیه شیر بادام شیر بادام یکی از فراورده های خوشمزه و بسیار مفید میوه بادام درختی است که خواص زیاد برای بدن دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت …

طرز تهیه شربت کهکشانی خوشمزه و مخصوص برای مهمانی

طرز تهیه شربت کهکشانی خوشمزه و مخصوص برای مهمانی

طرز تهیه شربت کهکشانی شربت ها و نوشیدنی های خنک در تابستان از طرفداران بسیاری برخوردار می ‌باشد که شربت خاکشیر و تخم شربتی از انواع متداول آن در بین ایرانیان است. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.