طرز تهیه کوکی لیمویی خوشمزه و مخصوص با پنیر موسکارپونه

طرز تهیه کوکی لیمویی

طرز تهیه کوکی لیمویی شف طیبه با شکری خوشمزه xvc jidi    d gdl dd

کوکی لیمویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی لیمویی
آرد سفید۲۸۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
پودر قند۳۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۸۰ گرم
رنده پوست لیموپوست ۲ لیمو
کره۱۱۰ گرم
وانیل½ قاشق مرباخوری
نمک½ قاشق مرباخوری

دستور پخت کوکی لیمویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی لیمویی خوشمزه ابتدا کره را به همراه پنیر ماسکارپونه، ۱۵۰ گرم از پودر قند، رنده پوست ۱ لیمو، آب لیمو ترش و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه می کنیم و مواد را به مدت ۲ دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد پس از الک کردن در دو مرحله به مواد اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

ممکن است آرد کمتری نیاز باشد، به همین دلیل زمانی که مایه شیرینی نرم و لطیف شد دیگر نیاز نیست آرد اضافه کنیم. در ادامه خمیر را بین سلفون می پیچیم و به مدت ۳۰ در یخچال قرار می دهیم تا خوب استراحت کند.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شودف سپس خمیر کوکی را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه باقیمانده پودر قند و رنده پوست لیمو را با هم ترکیب می کنیم تا پودر قند به طور کامل مرطوب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم یا کاغذ روغنی می اندازیم، سپس با یک ملاقه یا قاشق به اندازه یک نارنگی کوچک از خمیر بر مداریم و درون سینی فر قرار می دهیم، سپس رویش کمی پودر قند و رنده پوست لیمو می ریزیم.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام کوکی ها را در سینی فر قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند. زمانی که اطراف کوکی های سفت شد و دور آن طلایی شد می توانیم کوکی ها را از فر خارج کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 25 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه چیز تارت گلابی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه چیز تارت گلابی خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه چیز تارت گلابی تارت یک شیرینی محبوب بین‌المللی که با خمیری ساده تهیه می‌شود. این خمیر اصولاً از مخلوط آرد و کره به دست می‌آید و پس از چند ساعت …

طرز تهیه شیرینی لگیمات خوشمزه و مخصوص به روش بوشهری

طرز تهیه شیرینی لگیمات خوشمزه و مخصوص به روش بوشهری

طرز تهیه شیرینی لگیمات لگیمات یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که شباهت های زیای به شیرینی بامیه دارد، اصالت این شیرینی خوشمزه متعلق به استان بوشهر می …

طرز تهیه کیک قیسی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک قیسی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک قیسی کیک قیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این کیک خوشمزه معمولا به عنوان میان وعده و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.