طرز تهیه کوکی هویج خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کوکی هویج

طرز تهیه کوکی هویج و کشمش خوشمزه و مجلسی xvc jidi d i d

کوکی هویج یکی از انواع شیرینی های بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی هویج
آرد سفید۲ پیمانه
شکر قهوه ای½ پیمانه
شکر½ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
هویج رنده شده۲ پیمانه
کشمش۱ پیمانه
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
دارچین۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

دستور پخت کوکی هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکی هویج خوشمزه ابتدا کره هم دمای محیط را به همراه شکر قهوه ای و شکر معمولی داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مجددا مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس وانیل را به همراه دارچین اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه آرد را با جوش شیرین و نمک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس کم کم به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند، سپس هویج رنده شده را به همراه کشمش اضافه می کنیم و در حدی که مواد با هم یکدست شوند مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه با قاشق به اندازه یک گردو از مایه کوکی بر می داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام مایه کوکی را داخل سینی فر می ریزیم و پس از اینکه فر به طور کامل گرم شدف به مدت ۱۵ دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند. در پایان پس از اینکه کوکی ها پختند انها را فر خارج می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 22 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.