طرز تهیه ادویه گرام ماسالا خانگی و سالم به روش سنتی هندی

طرز تهیه ادویه گرام ماسالا

طرز تهیه ادویه ماسالا کاربرد گوجه ای چه کاربردی دارد مرغ شف طیبه گلها xvc jidi hn di  vhl lhshgh

ادویه گرام ماسالا یکی از انواع ادویه های ترکیب هندی است که در غذاهای زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم ادویه گرام ماسالا
تخم گشنیز۲۰ گرم
زیره سبز۱۰ گرم
هل سبز۱۵ عدد
هل سیاه۴ عدد
برگ بو۴ عدد
میخک۶ عدد
بادیان ستاره ای۱ عدد
چوب دارچین۲ تکه
دانه رازیانه۱ قاشق چایخوری
دانه فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
جوز هندی رنده شده½ قاشق چایخوری

دستور تهیه ادویه گرام ماسالا

مرحله اول

برای تهیه ادویه گرام ماسالا ابتدا تخم گشنیز را داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملام قرار می دهیم و حدود ۳ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه تخم گشنیز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله هل سبز و سیاه را به همراه زیره، فلفل سیاه، میخک ، بادیان ستاره ای ( ستاره انیس )، دارچین و رازیانه به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها بلند شود، سپس برگ بو و جوزهندی را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم، سپس ادویه ها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتند و با دمای محیط هماهنگ شوند. پس از اینکه ادویه ها خنک شدند، انها را داخل آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه ادویه ها کاملا یکدست شدند، انها را از آسیاب خارج می کنیم و با الک ریز یک مرتبه الک می کنیم، سپس داخل یک شیشه درب دار تمیز و بدون رطوب می ریزیم، سپس در کابینت دور از رطوبت و نور خورشید نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 22 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.