طرز تهیه ترشی هفت بیجار خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

طرز تهیه ترشی هفت بیجار فوت و فن گیلانی زرد رنگ مجلسی با لبو jvad itj fd hv

ترشی هفت بیجار یکی از انواع ترشی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آنلاین چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی هفت بیجار
گوجه فرنگی کال۵ عدد درشت
بادمجان۲ عدد درشت
سیر۱ بوته
فلفل تند۱۰ عدد
سبزی معطر۲۵۰ گرم
نمک و گلپربه مقدار کافی
سرکه یا آبغورهبه مقدار کافی

دستور تهیه ترشی هفت بیجار

مرحله اول

برای تهیه ترشی هفت بیجار شمالی ابتدا سبزی های معطر (ترکیبی از نعناع، پونه، خالواش و چوچاق) را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. می توانیم از سبز معطر خشک شده هم استفاده کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب اضافی سبزی ها خارج شد، آنها را به صورت درشت خرد می کنیم و داخل یک ظرف بزرگ می ریزیم. در ادامه بادمجان ها را پوست می گیریم، یا اینکه با پوست به صورت حبه ای ریز خرد می کنیم و به ظرف حاوی سبزی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر و فلفل تند را به صورت ریز خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. حالا گوجه فرنگی ها کال را خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. در صورتی که گوجه های کال تلخ باند می توانیم کمی نمک روی انها بریزیم تا تلخی شان را بگیرد.

مرحله چهارم

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری نمک به هرماه ۱ قاشق چایخوری گلپر اضافه می کنیم. این ترشی را می توانیم به دلخواه با آبغوره یا سرکه تهیه کنیم. در ادامه به اندازه ای آبغور یا سرکه اضافه می کنیم که روی مواد را بگیرد، سپس مواد ترشی را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ظرف های شیشه ای درب را به خوبی می شوییم و خشک می کنیمف سپس مواد ترشی را داخل ظرف ها می ریزیم و درب ظرف های محکم می بندیم. توجه داشته باشید که این ترشی را می توانیم بلافاصله پس از آماده کردن مصرف کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.