طرز تهیه ترشی نازخاتون خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

طرز تهیه ترشی نازخاتون

طرز تهیه نازخاتون با رب انار با آبغوره نی نی سایت محلی ماندگاری مازندران با آب انار xvc jidi jvad khcohj k

ترشی نازخاتون یکی از انواع ترشی های خاص و خوشمزه ایرانی است که اصالتش متعلق به استان های شمالی می باشد، برای مشاهده این آموزش با چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی نازخاتون
بادمجان۱ کیلوگرم
سیر۶ حبه
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
آبغورهحدودا ۱ لیوان
رب انار ترش۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

دستور تهیه ترشی نازخاتون

مرحله اول

برای تهیه ترشی نازخاتون شمالی ابتدا بادمجان ها را روی حرارت شعله گاز یا منقل زغال به صورت کبابی می پزیم. در صورتی که می خواهید بادمجان های بوی دودی نداشته باشند می توانید انها را با درون فر قرار دهید تا کباب شوند.

مرحله دوم

در این مرحله صبر می کنیم تا بادمجان ها به طور کامل خنک شوند، سپس پوست سوخته شان را جدا می کنیم. در ادامه بادمجان های کباب شده را به صورت ساطوری خرد می کنیم و داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیرها را رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک و شوید خشک به کاسه حاوی بادمجان اضافه می کنیم. در این مرحله رب انار ترش را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آبغوره را کم کم اضافه می کنیم و با مواد ترشی مخلوط می کنیم، اضافه کردن آبغوره را تا زمانی که ترشی حالتی لطیف پیدا کند ادامه می دهیم. در پایان ترشی ما نه باید خیلی آبکی باشد، نه اینکه خیلی سفت باشد.

مرحله پنجم

این ترشی به محض اینکه مواد را ترکیب کنیم، اماده سرو است. البته بهتر است ترشی اماده شده را چند ساعت در یخچال قرار دهیم تا طعم مواد با هم ترکیب شود. اگر به سبزی های محلی شمالی دسترسی دارید به جای شوید از چوچاق و خالواش استفاده کنید.

مرحله ششم

نکته دیگر در مورد طعم این ترشی است، این ترشی خوشمزه بیشتر از اینکه مانند دیگر ترشی ها طعم ترش داشته باشد طعم دودی دارد و مطمئنا کسانی که به غذاهایی مثل میرزا قاسمی و کال کباب علاقه دارند این ترشی را نیز می پسندند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 31 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/golo.sadaf
مطالب مرتبط
طرز تهیه خلال پوست پرتقال خشک با کیفیت به روش خانگی

طرز تهیه خلال پوست پرتقال خشک با کیفیت به روش خانگی

طرز تهیه خلال پوست پرتقال پوست پرتقال و مرکبات دیگر دارای بوی فوق العاده ای است که در دستور بعضی کیک ها به عنوان اسانس و برای گرفتن بوی تخم مرغ مورد …

طرز تهیه ترشی آلبالو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی آلبالو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی آلبالو ترشی آلبالو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل تابستان تهیه می شود. شاید خیلی ها اسم این ترشی خوشرنگ و بسیار …

طرز تهیه پودر سیر سالم و طبیعی فوری با عطر بسیار عالی

طرز تهیه پودر سیر سالم و طبیعی فوری با عطر بسیار عالی

طرز تهیه پودر سیر پودر سیر یکی از انواع ادویه های بسیار پر مصرف و مفید بین المللی است که در صنایع غذایی کاربرد بسیار زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.