طرز تهیه خورش قیمه بادمجان مجلسی و خوشمزه رستورانی

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان رزا منتظمی چاشنی نکات پخت تصویری برای 6 نفر با مرغ راز خوشمزه شدن بدون گوشت o va rdli fhnl hk

خورش قیمه بادمجان یکی از انواع خورش های سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
لپه½ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
بادمجان۴ عدد قلمی
لیمو عمانی۲ عدد
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
دارچین½ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت قیمه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورشت قیمه بادمجان ابتدا لپه را از شب قبل در یک کاسه آب می خیسانیم تا نفخش برطرف شود. برای شروع آشپزی پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز طلایی شد، گوشت خورشتی را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت اضافه می کنیم و چند دقیقه گوشت را تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

در این مرحله لپه های خیسانده شده را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. برای اینکه لپه ها پس از پخت له نشوند و اصطلاحا وار نروند، بهتر است آنها را کمی تفت دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش باز شود و طعم خامی اش گرفته شود، سپس ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید، پس از اینکه آب جوش امد حرارت را ملایمتر می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بادمجان ها را پوشت می گیریم و در صورت تمایل به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس کمی نمک روی بادمجان های می پاشیم تا علاوه بر اینکه تلخی شان گرفته شود، هنگام سرخ کردن روغن کمتری جذب کنند.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه لپه و گوشت به طور کامل پختند، زعفران دم کرده را به همراه لیمو عمانی های بدون دانه به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش غلیظ تر شود و جا بیفتد. در ۱۵ دقیقه پایانی دارچین و بادمجان ها را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اضافه کردن بادمجان ها به خورش نباید قابلمه بیش از ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند چون بادمجان ها له می شوند. در پایان خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با بادمجان ها تزیین کرده و به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 22 شهریور 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیتزا پنیر خوشمزه و ساده به روش حرفه ای رستورانی

طرز تهیه پیتزا پنیر خوشمزه و ساده به روش حرفه ای رستورانی

طرز تهیه پیتزا پنیر پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، …

طرز تهیه سالاد کرفس و ژامبون؛ سالاد جذای و خوشمزه مناسب شام

طرز تهیه سالاد کرفس و ژامبون؛ سالاد جذای و خوشمزه مناسب شام

طرز تهیه سالاد کرفس و ژامبون سالاد کرفس و ژامبون یکی از آن دستورهای فوری و خوشمزه است که می‌تواند هم به عنوان یک پیش غذای سبک و هم به عنوان یک …

طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه به روش ساندویچی مثل بیرون

طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه به روش ساندویچی مثل بیرون

طرز تهیه سوسیس بندری سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.