طرز تهیه نان خالا یا هالا یهودی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه نان خالا

طرز تهیه نان خالا حالا هالا یهودی اعیاد مذهبی xvc jidi khk ohgh

نان خالا یکی از انواع نان های مخصوص و خوشمزه یهودی است که برای اعیاد تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان هالا
آرد نان فانتزی۶۰۰ گرم
آب ولرم۲۰۰ گرم
مایه خمیر فوری۱ قاشق چایخوری
شکر۷۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱۲ گرم
روغن کانولا۴۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری

دستور پخت نان خالا

مرحله اول

برای تهیه نان خالا یهودی ابتدا ۵۰ گرم از آرد را به همراه ۵۰ گرم آب و پودر مخمر فوری داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم، سپس درب کاسه را می گذاریم و به مدت ۱۵ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا مخمر فعال شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه خمیر مایه آماده شد، آنرا داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس باقیمانده آرد و آب را به همراه وانیل، شکر، تخم مرغ ها، روغن و نمک را به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود، سپس یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. روی کاسه را با سلفون و دستمال حوله ای می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا به سطح کار منقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی خمیر گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا می توانیم خمیر را به قطعات ۱۰۰ گرمی تقسیم کنیم یا اینکه مثل ما داخل قالب نان را بپزیم. یک قالب مناسب را با روغن جدا کننده کی یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم پف سپس خمیر را داخل قالب قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیر را با پارچه حوله ای می پوشانیم و به مدت ۱۵ تا ۳۰ قیقه استراحت می دهیم تا حجم خمیر زیاد شود. در ادامه خمیر را با زرده تخم مرغ ، کنجد یا مغز تخمه آفتابگردان رومال می کنیم و در فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت نان لازم است، پس از اینکه پخت نان کامل شد، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان رنگ بگیرد. در پایان نان را از فر خارج می کنیم و به صورت داغ به همراه غذای دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/_cute.kitchen

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.