طرز تهیه نان آرد نخودچی خوشمزه و مخصوص با طعم عالی

طرز تهیه نان آرد نخودچی

طرز تهیه نان آرد نخودچی خوشمزه با میکادو xvc jidi khk Hvn ko n d

نان آرد نخودچی یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان آرد نخودچی
آرد سفید۲٫۵ لیوان
آرد نخودچی۱٫۵ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
آب ولرم۱٫۵ لیوان
روغن مایع½ لیوان
مواد لازم رومال
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

دستور پخت نان آرد نخودچی

مرحله اول

برای تهیه نان آرد نخودچی ابتدا آرد نخودچی را به همراه یک لیوان از آرد سفید، نمک، شکر و پودر خمیر مایه فوری داخل یک ظرف مناسب با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس وسط مواد را باز می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به همراه روغن به مواد اضافه می کنیم و با قاشق یا دست مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، در همین حین آرد سیفد باقیمانده را اضافه می کنیم و خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

نکته مهم در مورد خمیر این نان این است که این خمیر پس از آماده شده چسبندگی دارد، ولی نیاز به به اضافه کردن آرد نیست. پس از اینکه خمیر یکدست شد، روی انرا با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، انرا به سطح کار منتقل می کنیم و ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید را اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی موجود در خمیر خارج شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم. در ادامه دستمان را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را به چونه های ۱۰۰ گرم تبدیل می کنیم و داخل سینی فر می چینیم، سپس روی نان ها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری کنجد هم روی چونه ها می پاشیم، سپس روی چونه ها را با پلاستیک می پوشانیم و اجازه می دهیم در همین حالت ۳۰ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان سینی فر را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه زمان می دهیم تا نان ها بپزند. پس از اینکه پخت نان ها به پایان رسید، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها رنگ بگیرد، در پایان اجازه می دهیم نان ها خنک شوند، سپس انها را جمع می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 31 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/r_sh_sh

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.