طرز تهیه نان اک مک خوشمزه و حجیم نان باگت ترکیه ای

طرز تهیه نان اک مک

طرز تهیه نان اک مک طرز تهیه ی نان اکمک نان باگت ترکیه اکمک ترکمنی نان فانتزی ترکیه

نان اک مک یکی از انواع نان های بسیار حجیم و خوشمزه است که اصالت آن متعلق به ترکیه می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آنلاین چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان باگت خانگی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

مواد لازم نان اک مک
پیمانهلیوان دسته دار فرانسوی
آرد نان فانتزی۳ تا ۴ پیمانه
مخمر فوری½ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
آب۱ و ½ پیمانه

دستور پخت نان اک مک

مرحله اول

ابتدا مخمر را به همراه شکر و نصف لیوان آب در یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم و درب ظرف را می گذاریم تا مخمر عمل بیاید (حدود ۵ دقیقه) و حجمش دو برابر شود. حالا آب را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و خمیر مایع عمل امده را نیز اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۳ پیمانه از آرد را به همراه نمک اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر شکل بگیرد. حالا کم کم آرد اضافه می کنیم و خمیر را ورز می دهیم تا زمانی که خمیری یکدست و لطیف بدست بیاید که کمی چسبندگی داشته باشد.

مرحله سوم

به دلیل اینکه جذب آب در آردهای مختلف متفاوت است ممکن است کمتر از ۴ پیمانه آرد نیاز داشته باشیدف به همین دلیل مراقب باشید خمیر را سفت و سنگین نکنید، چون در این صورت اگر تمام مراحل را هم درست انجام دهید نان به خوبی پف نمی کند.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان تست قالبی خوشمزه و سبوس دار در خانه

مرحله چهارم

حالا یک ظرف با حجم حداقل دو برابر خمیر را چرب می کنیم سپس خمیر را مانند یک چونه بزرگ شکل می دهیم و داخل ظرف قرار می دهیم. حالا با سلفون روی درب ظرف را می پوشانیم و یک دسامل ضخیم هم روی درب ظرف قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حدود یک ساعت ظرف را در یک جای گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از اینکه خمیر استراحت کرد انرا به سطح کار انتقال می دهیم و کمی ورز می دهیم تا پف اضافی خمیر گرفته شود، سپس آنرا به ۳ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

حالا هر خمیر را به شکل بیضی چونه می گیریم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پو.شش می دهیم یا اینکه کمی چرب کرده و آردپاشی می کنیم. حالا خمیر های بیضی شکل را در کنار هم داخل سینی فر قرار می دهیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان همبرگر ساندویچی خوشمزه به روش قدیمی بازاری

مرحله هفتم

مجددا یک پارچه تمیز روی خمیرهای می اندازیم و اجازه می دهیم در همین حالت به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استارحت کنند تا مجددا حجیم شوند. پس از اینکه خمیرهای حجیم شد روی انها کمی آرد می پاشیم و با کارد طرح های دلخواه خود را روی خمیر می اندازیم.

مرحله هشتم

فر را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس داخل یک کاسه مناسب مقداری آب جوش می ریزیم و داخل فر قرار می دهیم تا درون فر مرطوب شود و نان ها هنگام پخت خشک نشوند.

مرحله نهم

در ادامه نان ها را درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزند. حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه برای پخت کامل نان ها زمان نیاز است. پس از اینکه نان ها پخت انها را از فر خارج می کنیم و روی توری فلزی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 16 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/najmeh_shariat

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.