طرز تهیه کباب سرداشی خوشمزه به روش رستورانی همدان

طرز تهیه کباب سرداشی

طرز تهیه کباب سرداشی بدون فر بهترین همدان کته غذایی لذیذ مخصوص همدانی ها معروف fhf svnhad

کباب سرداشی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر همدان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیب زمینی۳ عدد متوسط
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب سرداشی

مرحله اول

برای تهیه کباب سرداشی همدانی ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و ۲ عدد سیب زمینی داخل غذاساز یا چرخ گوشت می ریزیم تا با هم به صورت یکدست چرخ شوند. پس از میکس کردن مواد باید آب اضافی سیب زمینی و پیاز را بگیریم.

مرحله دوم

در صورتی که میکسر در دسترس نداشه باشیم می توانیم سیب زمینی و پیاز را رنده کنیم و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه می کنیم و آنها را چند دقیقه ورز می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب منسجم و یکدست شد آنرا در کف یک تابه مناسب به صورت یکدست پهن می کنیم. نکته مهم در مورد این کباب این است که اگر مایه آن را به خوبی ورز نداده باشیم از هم باز می شود و ظاهرش خراب می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود، سپس گوجه فرنگی ها و سیب زمینی باقیمانده را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه فلفل های سبز روی گوشت می چینیم و روی تابه را با فویل می پوشانیم.

مرحله پنجم

در صورتی که از گوشت پر چرب استفاده کنیم نیاز به روغن نیست ولی اگر گوشت مان کم چرب است بهتر است کمی روغن کف تابه بریزیم. در ادامه تابه را به مدت ۱ ساعت در فر قرار می دهیم تا کباب سرداشی آماده شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.