طرز تهیه پای اسپاگتی خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه پای اسپاگتی

طرز تهیه پای اسپاگتی خوشمزه و مخصوص xvc jidi hd hs h jd

پای اسپاگتی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالتی ایتالیایی دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسپاکتی۱ بسته ۳۰۰ گرمی
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
قارچ۴ عدد بزرگ
آرد سفید۲ قاشق غذاخخوری
کره۵۰ گرم
شیر۲ لیوان
پنیر گودا۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا ورقه ای۱۵۰ گرم
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پای اسپاگتی

مرحله اول

برای تهیه پای اسپاگتی ایتالیایی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مواد را چند دقیقه تفت می دهیم، سپس نصف فنجان آب اضافه می کنیم و درب را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نصف آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله چهارم

در این مرحله اسپاگتی را درون آب جوش می ریزم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا نرم شود، سپس آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه اسپاگتی را با نصف سس گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

برای تهیه سس سفید ابتدا آرد سفید را داخل یک تابه مناسب کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس کره را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس شیر را کم کم به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اگر شیر را به صورت یک بار ه داخل تابه بریزیم ممکن است ببرد. در ادامه اجازه سس را به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا غلیظ شود، سپس پنیر گودا را به همراه جعفری خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سس سفید را از روی حرارت کنار می گذاریم و سس سفید را با مخلوط اسپاگتی و سس گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا یک قالب کمربندی با قطر ۲۰ سانتی متر را با روغن چرب می کنیم ، سپس اسپاگتی را داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق کمی فشار می دهیم تا فشرده شود. در ادامه مقداری کمی پینر پیتزا به صورت پخش روی اسپاگتی می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه باقیمانده سس گوشت چرخ کرده را روی پنیر پیتزا می ریزیم و روی آنرا با باقیمانده پنیر پیتزا به صورت کامل پوشش می دهیم. در ادام قالب را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم، سپس چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پنیر طلایی شود.

نکات پخت پای اسپاگتی

پنیر پیتزای خانگی

در صورتی که می خواهید غذاهایی مثل پای اسپاگتی که با پنیر پیتزا تهیه می شوند را در منزل تهیه کنید، توصیه می کنیم از پنیر پیتزای سالم خانگی استفاده کنید. برای مشاهده آموزش تهیه پنیر پیتزا در منزل مطلب زیر را مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/foods.arezoo
مطالب مرتبط
طرز تهیه چلو قلوه گاه گوسفندی خوشمزه به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه چلو قلوه گاه گوسفندی خوشمزه به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه چلو قلوه گاه گوسفندی چلو قلوه گاه یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

طرز تهیه کباب کوبیده ماهی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده ماهی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده ماهی کباب کوبیده ماهی یکی از انواع غذاهای جدید ایرانی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه و مجلسی با جو پرک و خامه

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه و مجلسی با جو پرک و خامه

طرز تهیه سوپ شیر سوپ شیر یکی از انواع سوپ های پر طرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که به عنوان یک پیش غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.