طرز تهیه میت بال خوشمزه و مجلسی سوئدی با گوشت و مرغ

طرز تهیه میت بال

طرز تهیه میت بال مرغ گوشت سیسیلی سوخاری مکزیکی سوئدی پنیری xvc jidi ldj fhg

میت بال یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص سوئدی است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر دنیا شناخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میت بال خوشمزه در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده یا مزغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
کره۲۵ گرم
شیر۱ لیوان
پنیر پارمزان½ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه میت بال

مرحله اول

برای تهیه میت بال خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش با دست به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر سیر را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم و مواد را با دست ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شوند. در صورتی که مواد شل بودن کمی آرد نخودچی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا از مواد کوفته های قلقلی کوچک به اندازه گردو درست می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله پیاز دوم را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن مایع در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

سپس مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا زردچوبه و پیاز با هم یکدست شوند. در ادامه کوفته های قلقلی را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار ملایم آب بیندازند و سرخ شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه کوفته ها به خوبی سرخ شدند، انها را از تابه خارج می کنیم، سپس آرد سفید را به همراه کره به تابه اضافه می کنیم و ب خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس شیر را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس اینکه شیر را با دیگر مواد مخلوط کردیم، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا به طور کامل حل شود. در ادامه کوفته ها را مجددا به تابه اضافه می کنیم و پس از ۱۰ دقیقه پنیر پارمزان را به همراه کمی پودر اویشن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا حرارت زیر را تابه را کاملا ملایم می کنیم و اجازه می دهیم سس غلیظ شود و به طور کامل به خورد کوفته ها برود. در پایان کوفته ها را به ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم و سس را روی کوفته ها می ریزیم، سپس به همراه پوره سیب زمینی سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه میت بال

پوره سیب زمینی

این غذای خوشمزه را معمولا به همراه غذاهای جانبی دیگری سرو می شود. ترکیب میت بال به همراه پوره سیب زمینی ترکیب بسیار محبوب و پر طرفداری در سراسر جهان است، در صورتی که شما هم تمایل دارید این غذا را به همراه پوره سیب زمینی سرو کنید، توصیه می کنیم مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

طرز تهیه میت بال اسپایسی

اگر عاشق غذاهایی با طعم تند و ترش هستید توصه ما این است برای یک بار هم که شده، میت بال اسپایسی را درست کنید. در تهیه این غذای خوشمزه ار رب انار استفاده می شود که به همین دلیل طعمی ترش مزه دارد. آموزش این رسپی را در مطلب زیر ببینید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 10 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.